Na místě obyčejného zahradního domku vznikla stavba, která zpochybňuje samotné hranice mezi interiérem a exteriérem
Intimita se stala jedním z hlavních kritérií, kteří při návrhu museli architekti ze studia PLURAL zohlednit. Vedle toho se snažili vytvořit moderní i nadčasovou architekturu, která bude maximálně sloužit svým obyvatelům.
Dům je situován v prostředí ustálené zástavby rodinných domů a zahradních pozemků. Stojí na místě původního zahradního domu, s odstupem od ulice, což mu zajišťuje určitou intimitu a izolovanost. Svým umístěním rozděluje pozemek na přední a zadní zahradu. Zatímco přední zahrada má charakter bujného neudržovaného porostu, zadní, ukrytá za domem, je koncipována jako produktivní a pobytová.
Symetrie jako základ
Samotný dům je rozdělen do dvou soustředných částí – vnitřní a vnější. Vnitřní sestává z nezbytných obytných místností v půdorysu Palladiánské mřížky. Styl, který je dnes označován jako palladianismus, je odvozený z prací benátského architekta Andrey Palladia (1508–1580) a je založeny na symetrii, perspektivě. V tomto domě je samotným centrem jídelna. Vnější část domu vyplňují doplňkové místnosti, které nevyžadují celoroční nebo permanentní využití jako je garáž, bazén a skladové prostory. „Tato část je jakýmsi meziprostorem, není ani domem, ani zahradou. Je jich mediátorem,“ vysvětlují architekti ze studia PLURAL.
Architekti: PLURAL
Krajinný architekt: LABAK
Statika: GEOSTAT, Samuel Šimonovič
Design atypických interiérových prvků: Ľubica Segečová
- Zdroj článku
-
Architekti PLURAL