Poukazy letos o Vánocích hrají hlavní roli.
Když dárek netrefí do noty
Ne všichni však měli o Vánocích radost. Téměř 28 % dotazovaných uvedlo, že loni dostali alespoň jeden dárek, který je zklamal. Nejčastěji šlo o tzv. měkké a tvrdé dárky: oblečení, elektroniku, svíčky nebo dekorace. Ačkoliv jde o klasiku, která pod stromečkem nechybí už desítky let, mnoho lidí ji vnímá jako málo osobní nebo zbytečnou. Naopak devět z deseti obdarovaných uvedlo, že z dárkového poukazu měli skutečnou radost. „Zážitky se prostě neomrzí. Darovat možnost volby nebo hezký okamžik je jistější než kupovat další věc, která skončí ve skříni,“ doplňuje Braverman. Letošní data ukazují jasný trend. Češi už nechtějí plné poličky, ale chvíle, které si zapamatují. A i když se možná zdá, že voucher není tak osobní jako dárek zabalený v papíru s mašlí, mnozí ho považují za nejpraktičtější a nejradostnější volbu. Možná právě v tom spočívá kouzlo letošních Vánoc, méně shonu, více prožitků. Protože někdy ten nejkrásnější dárek není věc, ale čas, který díky němu získáme.