My vám přinášíme, co je dobré dělat a co nedělat, pokud chcete, aby se vám vaše děti více emocionálně otevřely:
1. Správné načasování je důležité
Pro rodiče je poměrně typické, že se svých dětí ptají cestou ze školy, jak dopadly všechny písemky, které ten den psaly. Nebo proč v jejich Bakaláři (online žákovské knížce) viděli novou 5. Snadno se tak stane, že je zachytí ještě podrážděné a ony o tématu vůbec nechtějí mluvit.
Terapeutka Lynn Margolies ve svém článku pro Psychology Today doporučuje pozorování nálady, stavu mysli dětí a získání jejich pozornosti i souhlasu před spuštěním o nějakém větším či nabitějším tématu. Namísto toho, abyste se jich tedy hned cestou ze školy ptali, jak dopadla dnešní písemka z češtiny a jestli mají nějaký úkol z angličtiny, je nechte trochu vydechnout a zkuste se jich obecně zeptat, jak se měly.
Školu lze vytáhnout později doma. Nejlépe ve chvíli, kdy nejsou zrovna do něčeho zabrané. Tedy zeptat se jich, jestli se s nimi můžete chvíli pobavit. Ale že pokud teď chtějí dokoukat tenhle pořad v televizi, nebo dočíst kapitolu v knize, tak že za vámi mohou přijít potom.