Přejít k hlavnímu obsahu
Téma Marianne

7 tipů pro více radosti a méně stresu!

Žonglujete mezi rodinou, společenským životem a zaměstnáním? Trochu stresu samozřejmě neuškodí, ale je fajn, když to nebudete přehánět. Není potřeba, aby vás naklonovali, zkuste začlenit tyhle jednoduché fígle do každodenního stereotypu.

Redakce Marianne | 25. 08. 2014


Pondělí:

Řekněte ne aspoň na jednu otázku nebo prosbu, kterou uslyšíte. Je to naprosto v pořádku, když si ujasníte priority. Není přece nutné, abyste každému vyšla vstříc. Poprosí vás sestra, abyste jí pohlídala děti, když chce zajít na zumbu? Zdvořile, ale pevně odmítněte se slovy: „Je mi líto, ale v tuhle dobu opravdu nemůžu.“

Úterý:

Čeká vás nějaký velký úkol? Rozdělte si ho na více menších úkolů, například: Vyluxovat. Uklidit koupelnu. Vyprat záclony. A podobně. Nemusíte všechno udělat v jedné hodině. Když si totiž uložíte sama sobě jeden velký úkol bez toho, aniž byste si stanovila časový harmonogram, je pravděpodobné, že neuděláte ve finále nic a budete nervóznější.

Středa:

Zaměřte se na kvalitní snídani, ve které budou potraviny bohaté na sacharidy, například ovesné vločky a celozrnný chléb. Ty navodí dobrou náladu díky tomu, že zvýší hladinu serotoninu, což je tzv. hormon štěstí regulující náladu.

Čtvrtek:

Použijte pravidlo 5 minut. Kdykoli máte pocit, že toho je na vás nějak moc, zavolejte manželovi, kamarádce nebo někomu blízkému. Uvolníte se, starosti budou hned menší a vy budete mít pocit, že na ně nejste sama.

Pátek:

Dopřejte si aktivní odpočinek. V nedávné studii uveřejněné v Journal of Physical Activity and Health se uvádí, že nedostatek času je hlavním důvodem pro to, že nemáte dobrou kondici a že se cítíte pod psa. Nemusí to být hodiny, stačí vyrazit na krátkou procházku, vyjet na kolo kolem bloku, ve kterém bydlíte, nebo si patnáct minut zatančit v obýváku – zvýší se vám krevní oběh a budete klidnější.

Sobota:

Udělejte něco jen pro sebe, z čeho budete mít radost. Přečtěte si knihu nebo si uvařte čaj a jen tak si poseďte na gauči.

Neděle:

Čas na mazlení a hýčkání. I když jste příliš unavená na sex, dopřejte si aspoň pár minut doteků se svým partnerem. Být s někým v objetí a dotýkat se ho může spustit uvolňování oxytocinu, hormonu, který vás zbaví napětí.