Přejít k hlavnímu obsahu
Životní styl

Ani jóga, ani pilates! Už jste slyšeli o cvičení yogalates?

Info ikona
Jóga

Máte pocit, že se během praktikování jógy příliš „nezapotíte“? A při cvičení pilates zase postrádáte duchovní rozměr? Pak se seznamte s yogalates, funkčním cvičením, které v sobě skrývá to nejlepší z hatha jógy a klasických sestav pilates.

Tabata, ballet barre, zumba, powerjóga nebo TRX. To je jenom stručný výčet sportovních aktivit, které se v posledních letech drží na výsluní popularity. I když nechceme těmto typům cvičení malovat čerta na zeď, tušíme, že se jim zrodil další konkurent. Říká si yogalates a dokazuje, že spojení hatha jógy a pilates je efektivní nejen pro naši fyzickou kondici, ale také duševní zdraví. Tak vzhůru na jógamatky!

Pohyb, který si zamilujete

Není jogín jako jogín! Pokud patříte k nadšeným jogínům, avšak ve skrytu duše józe vyčítáte, že po ní nemáte vyrýsovaný „pekáč buchet“, pak zpozorněte. Právě yogalates je funkční trénink, během kterého se nabažíte jógy, ale zároveň pěkně potrápíte své tělo. Za tímto typem cvičení stojí instruktor pilates a jogín Jonathan Urla, jehož touhou bylo vytvořit cvičení, které v sobě bude kombinovat to nejlepší z hatha jógy a pilates. Nutno dodat, že nezůstal pouze u myšlenky. A tak světlo světa spatřil pojem yogalates, holistická praxe, která přináší spojení mezi myslí, tělem a dechem.

Pravdou zůstává, že jóga a pilates staví na podobných principech. Oba druhy cvičení kladou důraz na flexibilitu, dýchání a budování síly pohybem, tudíž se nemusíte bát, že yogalates bude „pelmel“. Navíc základní teorií yogalates je, že prvotní cvičení pilates efektivně připraví tělo na bezpečné provádění jógových poloh. Pilates navíc pomáhá budovat sílu, která se vám bude hodit při přechodu z jedné jógové asány do druhé.

Info ikona
Jóga

Jak yogalates probíhá?

Dobrou zprávou je, že k yogalates nepotřebujete žádné pomůcky. Bohatě postačí pohodlné oblečení a klasická jógamatka. Na začátku hodiny vás čeká jemné protažení na podložce, které následně přejde v náročnější silové pozice. V žádném případě ale nečekejte „tlak na výkon“. Naopak, během yogalates je zachována intimní a příjemná atmosféra, kterou znáte z hodin hatha jógy.

Odměnou za cvičení vám bude posílení zádových a břišních svalů, správné držení těla, síla, lepší ohebnost, a především skvělá fyzická kondice. Yogalates zároveň potěší i vaši mysl, neboť vede ke zlepšení koncentrace, psychické pohodě a pocitu uzemnění.

Zdroj: health.com