Přejít k hlavnímu obsahu
Marianne Bydlení Objednat >
Marianne Venkov & styl Objednat >
Životní styl

Jak uspět na Instagramu

Cestovatelka Dominika Bártová si tentokrát odskočila do Karlových Varů, aby vám z první ruky popsala, jak vypadá kurz, díky kterému se z vás stane hvězda Instagramu. Rozhodně čtěte dál, protože mnoho lidí tato sociální síť slušně živí. Tak proč byste to nemohli zkusit také!

Anonymous | 15. 03. 2018

Instagram není nástěnka jako třeba Facebook, kam si napostujete fotky a jdete pryč,” říká Aki Votrubová na kurzu Jak uspět na Instagramu v Karlových Varech, kde má takovouto akci vůbec poprvé.

Je to vaše vizitka, o kterou byste se měli starat – sledovat influencery, konkurenci, své zákazníky, ale taky třeba “blogeríny”, jež mají od 500 tisíc fanoušků výš, protože to jsou samozřejmě lidi, kteří to dělají nejlíp, jinak by ostatně taky neměly tolik followerů,” dodá marketérka a instagramerka, jež kromě blogování taky ráda fotí a školí propagaci na Instagramu – aktuálně nejatraktivnější sociální síti pro sdílení fotografií, která má jen v Česku přes milion uživatelů. 

aki votrubova
Foto: Aki Votrubová

Není se proto čemu divit, že je o její kurzy zájem a podle statistik i zřejmě bude, protože čísla IG jdou neustále nahoru. Od roku 2013 do roku 2017 vzrostl počet aktivních uživatelů skoro devětkrát a to na 800 milionů aktivních uživatelů měsíčně.

A pokud se vám podaří dosáhnout alespoň 600 tisíc sledujích, pak si touto imagovou platformou můžete podle Aki začít už i hezky vydělávat. Asi to znáte z fotek sami – nekonečné pláže, průzračné moře, vyrýsovaná těla, barevné jídlo, čerstvé kokosy v ruce. Na první pohled to vypadá jako dovolená snů, ale nenechte se mýlit, může to být i hodně hezky placená práce, alespoň pro ty nejlepší blogery a blogerky, kteří jsou sponzorovaní luxusními resorty a značkami.

Jak tedy uspět na Instagramu, aby třeba jednou v budoucnu bylo instablogování vaše povolání?

Podle Aki Votrubové byste se měli držet těchto sedmi esenciálních pravidel.

Autenticita

Neboli jedinečnost (příběh), který tou fotkou říkáte. Nebudete si fotit Coca-Colu s bílým pozadím, budete ji fotit na náplavce se západem slunce – jak ji Johny Machette pije s Teri Blitzen, protože za tím je příběh. Prodáváte “taste the feeling”.

ig
Foto: Aki Votrubová

Když třeba fotíte náladu, emoce, pak je dobré použít lidské ruce, teplý nápoj, květiny nebo taky dobré jídlo. Vše působí vřele a je dobré tím čas od času proložit vaši galerii. Zapomeňte ale na složitou kompozici, protože to ve finále stejně všichni na vašem účtu uvidí miniaturní.

Design

Ano, IG je show off – je o hezkých, líbivých věcech. Někomu to může připadat povrchní, ale vizuálno povrchní je. Není to o tom, že budete mít všechno nový a drahý, ale o tom, že půjdete po ulici a budete se na ni dívat očima instagramera – všimnete si třeba nějakých pěkných detailů ve stropním zdobení nebo třeba malebného okna v babiččině chalupě, za kterým stojí příběh vaší rodiny… Může to být cokoliv.

Zobrazit příspěvek na Instagramu

Na IG taky funguje blogerkovská “princeznovská” sněhobílá s jakou pracuje třeba Alex Fráňová nebo Timetofit, blog za kterým stojí Eliška Hudsová. Ta kombinuje barevné fotky se světlými a plynule přechází do různých barev.

Strategie

Ještě předtím než si začnete “piplat” vaši novou 2D image, měli byste si vytvořit strategii. Jaké jsou vaše komunikační pilíře? Je to vaše osoba, jídlo, cestování, “holčičkovský setupy” (jako mám například občas já). Dlouhodobý plán účtu se týká úplně každého. Připravte si více témat a rozmyslete si, co chcete ukazovat fotkami i příběhem. Najděte si svůj “unique selling point”.

ig
Foto: Aki Votrubová

Inspirace

Jestli chcete být úspěšný, sledujte, jak se propagují ostatní lidé, jaké používají hashtagy, jaká témata. Třeba teď hodně “frčí” fotky, kde se fotí tekutina v pohybu nebo si můžete zvolit styl svůj osobní styl a opakovat tematicky nějakou fotku z různých míst třeba s deštníkem v ruce jako to dělá Honza Krajíc (@krajicj). Zajímavý je i nápad selfie s foťákem ve stylu #SelfieThorughYourIphone, jak můžete vidět na profilu Hanky Valentové (@hana_val).

Inspirovat se můžete taky na Pinterestu, kde je spousta designových nápadů. Hlavně nekopírujte, a když už se někým inspirujete, v příspěvku ho označte. Je to ostatně taky jeden z dalších tipů, jak získat další followery a možná se i seznámit s autorem nápadu.

Zobrazit příspěvek na Instagramu

Followeři

Další sledující získáte správným využíváním hashtagů, likováním a komentováním populárních profilů, geotagováním (označením geografické lokace), follow for follow (u toho je důležité mít sjednocený vizuální styl), sdílením příspěvku přes jiné sociální sítě, repostováním fotek a taky placenou reklamou.

Zapomeňte ale na využívání naprogramovaných robotů, jež vám slíbí vyšší počet sledujících během několika dní. Je to ilegální (IG vám může účet smazat) a navíc se na to nachytávají spamové účty, které vám nic nepřinesou.

Aplikace

Fotky nemusíte upravovat v počítači, stačí si pořídit do telefonu tyto čtyři aplikace.

Na úpravu fotek je nejlepší VSCO, jež můžete využívat s omezenými funkcemi nebo v plné palbě za 500 Kč na rok. Najděte si svůj zajetý systém, se kterým budete se všemi fotkami pracovat. V této aplikace si navíc můžete nastavit funkci “copy edit” a stejné nastavení využít na další fotku.

Dále se vám bude hodit Lightroom Adobe, kde si můžete upravovat jen selektivní barvy nebo pak aplikace pro úplné začátečníky je Snapseed. Na protisvětlo, rámečky a různé jiné divočiny můžete využít Afterlight.

Úspěch

Jak se dá změřit? Obecně platí u fotky 50 srdíček na každou tisícovku followerů. Takže když máte účet s 10 tisíci sledujících, měli byste získat za jednu fotku minimálně 500 srdíček. Ale to je opravdu jen orientační, důležité je, abyste z tvorby měli dobrý pocit a aby účet, byť třeba zprvu pomalu, rostl.

Mějte na paměti, že Instagram je takové PR v telefonech, které je špatně měřitelné. Nespočítám si kolik lidí mi to nalákalo do kavárny, do obchodu, na můj web. Vytvářím si tím ale dobrou image a oslovuju mladé, zajímavé a akční publikum.

Kurz Aki Votrubové "Jak uspět na Instagramu "

Autorka článku: Dominika Bártová Instagram

ČTĚTE TAKÉ: Cestovatelský deník Dominiky B. - Výlet za “Džéj Árem”