Přejít k hlavnímu obsahu
Životní styl

Přečíst a pěstovat! Z japonských novin vyroste po přečtení květina

Co děláte s přečtenými novinami? Většina lidí je hodí do modrého kontejneru, někdo je odnese na zátop a jiný je vloží do odpadkového koše. Kdybyste ale žili v Japonsku, naskytla by se vám ještě jedna velmi udržitelná možnost. Speciální japonské noviny totiž můžete po přečtení pěstovat, a následně se kochat malou květinou.

Snažíme se nakupovat udržitelnějším způsobem, přemýšlíme o udržitelné módě, a dokonce můžeme i udržitelně číst. Za poslední zmíněný bod děkujeme japonskému národnímu deníku The Mainichi Shimbunsha, který naznačil, jak by mohla vypadat zelená budoucnost novin a časopisů. Nutno podotknout, že jeho vize zaujme nejen milovníky tištěných novin, ale také zaryté fanoušky pěstování rostlin. Vždyť přečíst noviny, a následně je zasadit, je snem každého člověka s ekologickým smýšlením.

Přečíst, zasadit, kochat se

Když japonský celostátní deník The Mainichi Shimbunsha vydal u příležitosti „Dne zeleně“ speciální ekologické vydání, možná ani netušil, jaké pozdvižení způsobí. Udržitelné noviny, ze kterých po přečtení vyroste květina, oslovily mladé i starší čtenáře a dokázaly, že zájem o ekologii je v Japonsku na vzestupu. Celé kouzlo udržitelných novin spočívá ve složení papíru. Směs recyklovaného papíru, semen, trávy, vody, semínek sedmikrásky a rostlinného inkoustu totiž způsobuje, že se noviny v zemině rozloží, a navíc z nich vyroste krásná rostlina. Pouze je zapotřebí, abyste je po přečtení lehce roztrhali, dali do hlíny a zalili několika kapkami vody. Voilà, kvetoucí noviny jsou na světě!

Mohlo by se vám líbit

Maličkosti, které vás každý den posunou k udržitelnému životnímu stylu

marianne.cz

Zasloužený úspěch

Zájem o ekologické vydání novin byl opravdu enormní. Do oběhu se dostaly čtyři miliony výtisků a výnos činil 80 milionů jenů, což odpovídá zhruba 170 milionům korun. Do ekologické iniciativy deníku The Mainichi Shimbunsha byly zapojeny také školy, a to s cílem zvýšit povědomí dětí o otázkách životního prostředí a důležitosti recyklace. Protože abychom snížili emise CO2, které jsou generované tradičními systémy likvidace odpadu, měli bychom ze všeho nejvíce třídit odpadky – včetně papíru.

Info ikona
Zelené noviny

Nemluvit, ale konat

Za celým nápadem stála společnost Dentsu Inc, jedna z největších japonských reklamních agentur, která spolupracuje s deníkem The Mainichi Shimbunsha. Právě Dentsu Inc už v minulosti podpořila ekologické závazky celostátního deníku, a to například reklamní kampaní na podporu dárcovství vody pro populace trpící žízní. „The Mainichi Shimbunsha nechce přijímat ekologická opatření pouze prostřednictvím informací, nýbrž konkrétním řešením globálních problémů,“ uvedl v minulosti deník. Vypadá to tedy, že Japonsko opět ukazuje, že hodnoty ekologického smýšlení mu jsou opravdu blízké.

Mohlo by se vám líbit

Ikigai: Japonský klíč ke šťastnému a dlouholetému životu

marianne.cz
Marianne je i na sociálních sítích:

Související články

Životní styl
Schůzka v přírodě a jasný názor, kdo platí večeři. Průzkum odhalil, jak Češi skutečně randí

Schůzka v přírodě a jasný názor, kdo platí večeři. Průzkum odhalil, jak Češi skutečně randí

Životní styl
Přerušované půsty v roce 2025 končí: Zjistěte, proč vám výživná snídaně prospěje mnohem víc

Přerušované půsty v roce 2025 končí: Zjistěte, proč vám výživná snídaně prospěje mnohem víc

Životní styl
Chodím s ním proto, aby si mě lidé více vážili: Zjistěte, zda váš vztah neohrožuje throning

Chodím s ním proto, aby si mě lidé více vážili: Zjistěte, zda váš vztah neohrožuje throning

Životní styl
Fejeton Marianne: Být tak mužem aneb Proč to ženy mají v životě tak těžké

Fejeton Marianne: Být tak mužem aneb Proč to ženy mají v životě tak těžké

×
  • Marianne
  • 899 Kč
  • ROČNÍ PŘEDPLATNÉ MARIANNE + SKINPERFECT PRIMER + DIGI VERZE ZDARMA
  • obrázek magazínu ROČNÍ PŘEDPLATNÉ MARIANNE + SKINPERFECT PRIMER + DIGI VERZE ZDARMA
  • Předplatit