Existuje řešení?
Že existuje možnost ochrany spotřebičů před bouřkou, vůbec neví 26 % respondentů. Spíš se spoléhají na to, že dostatečně funguje bleskosvod, v jehož spolehlivost věří 56 % respondentů, popřípadě při opravdu silné bouřce každý druhý vytahuje dražší spotřebiče ze zásuvky. Technické prevenci se sice lidé moc nevěnují, ale utěšují se alespoň tím, že za případnou škodu dostanou zaplaceno – 42 % respondentů tvrdí, že mají majetek pro tyto případy pojištěný. „Přitom velmi účinná řešení, která elektroniku spolehlivě ochrání, stojí doslova jen několik stokorun, často zlomek ceny samotného spotřebiče. Přepěťovou ochranu používá jen každý třetí respondent, přestože je snadné ji nainstalovat a ochrání před kolapsem. Navíc nezapomínejme, že bouřka není jen záležitostí parného léta, nezřídka se objevuje i v zimě. A čekat v chladu na opravu kotle, který poškodilo přepětí, není nic příjemného,“ konstatuje Baudyš.
O průzkumu
Průzkum na téma bouřková sezóna realizovala společnost Schneider Electric pomocí aplikace Instant Research agentury Ipsos. Sběr dat probíhal on-line v období 14. 4. až 19. 4. 2023 na celkem 500 respondentech. Dotazováni byli respondenti ve věku 18 až 65 let ze všech krajů České republiky.