Přejít k hlavnímu obsahu
Móda

Kenzo a ti druzí: Proč je milujeme?

Asijská kultura má pro Evropany již od dob rokoka příchuť jinakosti a luxusu. A na výsluní se hřeje dodnes. Japonští módní mágové jsou toho důkazem.

Redakce Marianne | 25. 11. 2012

Pojetí krásy nezahrnuje žádná ustálená pravidla. Proměňovalo se nejen časově, ale i lokálně. To, co bylo přípustné pro daný region, už nemuselo být akceptovatelné pro jinou oblast. V dnešním multikulturním prostředí se však tyto rozdíly stále více ztrácejí. Z vlivu cizí kultury se dokonce stává oblíbený trend.

Nejinak je tomu u japonské módy. Na konci sedmdesátých let vtrhla na západ s obrovskou silou. Její poetiku související se zcela odlišným přístupem k lidskému tělu obdivujeme i v nejnovější kolekci japonských návrhářů pro jaro a léto 2013.

Kenzo

Jedná se o jednu ze světově nejoblíbenějších módních značek, kterou před více než čtyřiceti lety v Paříži založil japonský návrhář Kenzo Takada. Jeho provokativní modely způsobily ve světovém městě módy obrovský zájem a obrátily oči Evropanů směrem k východu. K propagaci značky dnes přispívá i řada parfémů, které vynikají svojí čistotou, jak v designu flakonu, tak ve složení vůně.

Yohji Yamamoto

Ačkoli tento designér oslaví příští rok sedmdesátku, jeho kreace neztrácejí na aktuálnosti a mladistvosti. Skrývají v sobě obrovskou rafinovanost a smysl pro detail. Yamamoto je zvláštním úkazem i tím, že bojuje proti módě chápané jako velký byznys. Z tohoto důvodu do každého kousku svého oděvu vnáší další rozměr – svoji osobní výpověď a příběh.

03_yohji-1

Comme des Garçons

Za touto revoluční značkou s francouzským názvem stojí drobná Japonka s tradičním mikádem Rei Kawakubo. Potřeba lidské tělo přetvářet, či dokonce deformovat podle svého, je u ní nejviditelnější ze všech asijských návrhářů. Modely těsně kopírující siluetu byste proto v její kolekci jen stěží hledali.

06_rei-kawakubo_1

Zaujali vás japonští návrháři? Pak hrajte v naší vánoční soutěži, a můžete získat vůni Kenzo Madly od Parfumerie Douglas.

Kenzo a ti druzí: Proč je milujeme?
Marianne je i na sociálních sítích:

Související články

Móda
Dejte sbohem zimní šedi: Velkým trendem jara 2025 je barevný kalhotový kostým

Dejte sbohem zimní šedi: Velkým trendem jara 2025 je barevný kalhotový kostým

Móda
Klasické námořnické triko je passé? Pařížanky v roce 2025 přepisují pravidla, jak nosit proužky

Klasické námořnické triko je passé? Pařížanky v roce 2025 přepisují pravidla, jak nosit proužky

Móda
Sbohem, Mocha Mousse: Nejžádanější barvou jarních trendů 2025 je Dark Cherry. Víme, jak ji nosit

Sbohem, Mocha Mousse: Nejžádanější barvou jarních trendů 2025 je Dark Cherry. Víme, jak ji nosit

Móda
Ideální základ šatníku pro jaro 2025? Letos si všichni zamilují ležérní cropped trenčkot

Ideální základ šatníku pro jaro 2025? Letos si všichni zamilují ležérní cropped trenčkot

×
  • Marianne
  • 899 Kč
  • ROČNÍ PŘEDPLATNÉ MARIANNE + PÉČE MANUFAKTURA + DIGI VERZE ZDARMA
  • obrázek magazínu ROČNÍ PŘEDPLATNÉ MARIANNE + PÉČE MANUFAKTURA + DIGI VERZE ZDARMA
  • Předplatit