Už žádné chození do supermarketu, sledování slevových letáků a soubojů o poslední cukr krystal za 9,90 Kč. V Kanadě totiž přišli na způsob, jak si nakoupit a zároveň minimalizovat kontakt s dalšími zákazníky. Seznamte se, smíšenka budoucnosti právě přijíždí.

Už v současné chvíli můžeme říci, že dopady koronaviru na veřejný život jsou ohromné. Ve velkých městech se instalují termorámy kontrolující tělesnou teplotu, vznikají speciální restaurace a lidé stále častěji dávají přednost online nákupu. A právě posledního zmíněného bodu si všiml kanadský podnikatel Frank Sinopoli. 

Čerstvé potraviny přímo pod nos

I když mnoho supermarketů nabízí rozvoz potravin až ke dveřím, někteří lidé jsou k těmto službám stále skeptičtí. Obzvláště si stěžují na nekvalitní zeleninu a ovoce, které jim kurýr doručuje. Tento problém se rozhodl vyřešit Frank Sinopoli, zakladatel společnosti Grocery Neighbor, který přišel s nápadem pojízdného obchodu. "Věci se mění, svět je chaotický a s tím přicházejí i nové příležitosti," vysvětluje sedmatřicetiletý ředitel start-upu. Společnost Grocery Neighbor tedy vsadila na pojízdný kamion, který zákazníkům umožňuje dodržovat doporučené rozestupy. 

Nákup podle jízdního řádu

Chtěli byste si v takovém pojízdném obchodě nakoupit? Pak bohatě postačí, když si do svého mobilního telefonu stáhnete aplikaci, která vás upozorní, když se kamion bude blížit k vašemu obydlí. "Kamion bude jezdit na principu jízdního řádu," říká Sinopoli pro BBC. Jakmile kamion přijede, můžete se pustit do nakupování. Nečekejte ale dlouhé fronty nebo tahanice o kuřecí maso ve slevě, kamion Grocery Neighbor umožňuje, aby v jeden čas bylo na palubě maximálně pět lidí. Tito zákazníci můžou na 53 m² nakupovat v omezeném čase, a to po dobu pěti minut. Zdá se vám, že pravidla nakupování jsou příliš tvrdá? Frank Sinopoli tvrdí, že jedině tak lze dosáhnout bezpečného nakupování, během kterého nebudete ohroženi nákazou covid-19. 

Grocery Neighbour
Vizualizace kamionu Grocery Neighbor.
​​​​

První zákazníci navštíví pojízdné kamiony Grocery Neighbor již tento měsíc, konkrétně se tři pojízdné obchody vydají do oblasti Velkého Toronta, dva do Spojených států amerických a dalších pět bude putovat po větších předměstích Kanady. Již brzy se tedy dozvíme, jestli tento druh služby uspěl, a jaká věková skupina si ho oblíbila nejvíce. Frank Sinopoli říká, že na začátku projektu předpokládali, že Grocery Neighbor ocení především senioři. "Průzkum však ukázal, že se nápad líbí všem věkovým kategoriím," dodává ředitel start-upu. 

Budoucnost nakupování je ve hvězdách

Budeme za pár let veškeré zboží nakupovat online? Zmizí z našich měst velká nákupní centra? Nebo budeme stále mixovat klasický nákup s jeho online verzí? To je otázka, kterou si pokládá mnoho kamenných prodejen, ale i podnikatelé, kteří zvažují vstup do online nákupního prostoru. Anindya Ghose, profesorka podnikání na New York University, tvrdí, že v následujících letech bude hrát důležitou roli mísení prvků tradičního obchodu s digitálními technologiemi, bezpečností a pohodlím. To znamená, že nákup si sice budeme chtít "osahat", ale zároveň se budeme vyhýbat přeplněným nákupním centrům. Pokud se její slova naplní, pak Grocery Neighbor a další pojízdné prodejny čekají zářné zítřky. 

ČTĚTE TAKÉ: 5 dobrých důvodů, proč nakupovat raději na internetu než v klasickém obchodě

Promotion