Toužíte zhubnout do plavek, jenže léto už je skoro za dveřmi a vy máte pocit, že to letos nestihnete? Nepropadejte panice, nedržte hladovku. Máme pro vás pár tipů, díky kterým ještě nějaké to kilo dáte dolů.

Odlehčete svému jídelníčku

hubnutí

Abyste se zbavila posledních nechtěných kil, omezte sacharidy ve stravě. Nahraďte je tuky a přijímejte dostatečné množství bílkovin.

Strava postavená na tucích s omezením sacharidů je oblíbená mezi příznivci fitness, ale nejen mezi nimi. Tento typ stravování slibuje zúžení v obvodu pasu a zároveň minimální ztrátu svalové hmoty. Při snaze zhubnout je omezení sacharidů a navýšení tuků pro mnoho lidí jednodušší cesta, než v případě omezování tuků. Lze se stravovat i nízkotukově, pak je ale základem této stravy  velké množství zeleniny a minimum živočišných produktů. Jako zdroj bílkovin se využívají ořechy, semínka, luštěniny nebo třeba tempeh“ vysvětluje hlavní nutriční specialistka Světa zdraví Ing. Monika Bartolomějová

 

Dejte tělu nový impulz – zkuste intervaly

hubnutí

Ke zrychlení metabolismu pomáhá správně nastavený jídelníček a pravidelný pohyb. Chcete-li hubnutí urychlit jedno bez druhého se neobejde. Dělejte jakýkoliv druh pohybu, který vás baví, pokud ale chcete rychle a efektivně spálit tuk, zařaďte intervalové a kruhové tréninky.

Při intervalovém tréninku (např. tabata) tělo spálí až o 60 % více tuku než při klasickém cvičení (např. silový trénink v posilovně). Intervalový trénink zkrátka nakopává metabolismus,“ říká hlavní trenérka fitness centra pro ženy Contours Mgr. Kateřina Hollerová.

Ideální je, pokud zkombinujete intervalový trénink s klasickým posilováním, a aby toho nebylo málo, tak by bylo vhodné zařadit i klasický aerobní trénink nižší intenzity (svižné procházky, nordic walking, jogging, jízda na kole),“ doplňuje Hollerová.

Užitečný tip:

  • Klasický aerobní trénink byste měla dělat v řádu hodin. Díky tomu budete lépe spalovat tuk, zlepšíte své zdraví, kondici i psychickou pohodu. 

 

Zapomeňte na víkendové hřešení

hubnutí

Přes týden dodržujete stravu na sto procent, pravidelně sportujete, ale jakmile přijde víkend, dojde vám motivace a začnete hřešit?

Čas od času si tělo zaslouží odměnu třeba ve formě kvalitní vysokoprocentní čokolády. Vlastně díky tomu můžete metabolismus ještě více nastartovat, ale nesmíte tomu dát pravidelnost a především musíte dbát na správnou míru,“ upozorňuje Bartolomějová.

A právě nastavení míry je pro mnohé kamenem úrazu. Jestliže to myslíte s hubnutím vážně, připravte si k filmové sobotě na stůl jednohubky ve formě čerstvé zeleniny nebo jinou dietní dobrotu.

Užitečný tip:

  • Chcete si udělat romantický večer, ke kterému patří i dobré jídlo? Zkuste cuketové špagety. Omytou cuketu nakrájejte podélně nožem na tenké proužky. Pak je hoďte do vařící vody a za 30–60 sekund máte uvařené nudle. K dochucení použijte česnek.

 

Vsaďte na přístroje, které vám pomohou s redukcí tuku

hubnutí

Posledním, ale v mnoha případech velmi účinným řešením při redukci tuku, jsou různé přístroje či zákroky. Nejúčinnější řešení představují různé druhy liposukcí. V současnosti existují vedle sebe 3 typy liposukcí – konvenční, ultrazvuková liposukce a vibrační, přičemž výběr typu liposukce ovlivňuje mimo jiné věk a hmotnost. Co se týče účinnosti, tak je pravda, že efekt je prakticky ihned viditelný, ale zároveň je potřeba zdůraznit, že liposukce ve skutečnosti neslouží k hubnutí. Liposukce slouží k tvarování postavy. Pokud se vám nechce podstupovat před létem žádný z invazivních zákroků, pak můžete absolvovat alespoň lymfatickou masáž.

Masáž rozproudí lymfu, díky čemuž se zlepší vstřebávání tekutin a odvod škodlivin. Začnou se rychleji rozkládat tuky a kromě toho působí lymfatická masáž pozitivně i na celulitidu,“ doporučuje Hollerová.

ČTĚTE TAKÉ: Balíme na dovolenou aneb Letní nezbytnosti, které nesmí v kufru chybět

Promotion