Přejít k hlavnímu obsahu
Téma Marianne

3 důvody, proč je on-line randění tak úspěšné

Souhrnné statistiky ukazují, že on-line randění je nejen mnohem úspěšnější než randění off-line, ale také vede ke stabilnímu, dlouhotrvajícímu a romantickému vztahu. Co je příčinou tohoto úspěchu? Odborníci se shodli na následujících třech důvodech.

Redakce Marianne | 24. 06. 2014

.

1. Algoritmus kompatibility

Různé seznamovací agentury žádají po nových členech vyplnění dotazníku, podle kterého dotyčnému vyselektují vhodné partnery. Myšlenka, že nám s výběrem ideálního partnera pomůže spolehlivý test, je jistě lákavá, nicméně tuto možnost vědecký výzkum nepodporuje, alespoň co se kompatibility osobnosti týče. Neexistuje žádný důkaz, který by potvrzoval, že k extrovertům nejlépe pasují introverti, a naopak. Stejně tak nelze prokázat, že lidé dychtící po nových zkušenostech budou žít spokojeně po boku člověka se stejným zájmem. Jeden pozoruhodný poznatek je, že lidé s vysokým neuroticismem (tj. geneticky podmíněná náchylnost k emoční labilitě, úzkostem a k onemocnění neurózou) mají tendence vytvářet neúspěšné vztahy.

Co se týče hodnot, postojů a přesvědčení, výzkum podporuje názor, že si partneři začnou být po letech společného soužití podobní. Tomu se říká hypotéza podobnosti neboli „vrána k vráně sedá“ efekt. Ovšem zatím nebylo prokázáno, že by tato podobnost vedla k úspěšnému vztahu.

Aby se mohlo toto tvrzení prověřit, musely by seznamovací agentury povolit přístup ke svým algoritmům kompatibility a jejich výsledkům, a to se zatím nestalo.

o-WOMAN-WRITING-ON-COMPUTER-facebook

2. Širší pole při výběru partnera

Tradiční randění je založeno na fyzické blízkosti, při seznamování s jednotlivci, se kterými přicházíme do styku v každodenním životě. Toto pole potenciálních partnerů je omezené a většinou se pohybujeme v nízkých číslech. Dále je omezena i rozmanitost těch partnerů. Učitelé potkávají jiné učitele, studenti z malého města potkávají převážně svoje spolužáky atd. Tento problém je umocněn pro ty, kdo hledají lásku až později v životě, kdy už jejich sociální kruhy tvoří převážně jiné páry.

On-line randění podstatně rozšiřuje pole možných partnerů, umožňuje nezadaným spojit se s větším počtem lidí, povětšinou s těmi, se kterými by se v běžném životě zřejmě nesetkali. Pokud se nespokojíme s někým, kdo se zrovna v našem okolí naskytne a budeme lovit v hlubších vodách, můžeme tak naleznout vhodnějšího partnera, se kterým budeme souznít.

3. Individuální rozdíly: věk, motivace a společensko-ekonomický status

Lidé randící přes internet bývají starší, většinou se jedná o třicátníky a čtyřicátníky. Je tedy pravděpodobné, že lidé v tomto věku už vědí, co od partnera chtějí, a znají lépe sami sebe. Mají jasně stanovená kritéria a ta se mohou lišit od požadavků jejich mladšího já. Například dvojice, které spolu tvoří pár od vysoké školy, můžou radikálně změnit svůj pohled na vztah, jakmile dosáhnou věku třiceti let.

Lidé randící přes internet se rozhodli investovat čas, energii a často i peníze, aby našli romantickou lásku. Proto je jejich motivace k vybudování úspěšného vztahu vyšší než u ostatních, jsou odhodlanější a víc na svém vztahu pracují.

Výzkumy také prokazují, že lidé randící přes internet bývají vzdělanější a bohatší, a to jsou faktory, které jsou spojené se sníženou pravděpodobností rozvodu.

Je možné, že některé (či všechny nebo naopak žádné) z těchto faktorů mírně vyzdvihují on-line randění oproti klasickému. Co si o tom myslíte vy? Existují ještě některé faktory, které je potřeba vzít v úvahu?

Marianne je i na sociálních sítích:

Související články

Venkov & styl
Venkovské bydlení uprostřed města: Romantický byt plný tapet, dřeva a pokladů z antikvariátu

Venkovské bydlení uprostřed města: Romantický byt plný tapet, dřeva a pokladů z antikvariátu

Dům
Venkovský dům v Beskydech prošel citlivou rekonstrukcí, nechybí dřevěné podlahy, nábytek z masivu a lněný textil

Venkovský dům v Beskydech prošel citlivou rekonstrukcí, nechybí dřevěné podlahy, nábytek z masivu a lněný textil

Zábava
Kvíz: Kdo strčil hlavu do krocana a kdo šel za Santa Clause? Zjistěte, jak dobře si pamatujete sváteční díly Přátel

Kvíz: Kdo strčil hlavu do krocana a kdo šel za Santa Clause? Zjistěte, jak dobře si pamatujete sváteční díly Přátel

Zábava
Kvíz pro milovníky módy: Co všechno víte o známých návrhářích? Otestujte své znalosti

Kvíz pro milovníky módy: Co všechno víte o známých návrhářích? Otestujte své znalosti

×
  • Marianne
  • 1 099 Kč
  • ROČNÍ PŘEDPLATNÉ MARIANNE + ULTRAZVUKOVÁ ŠPACHTLE ETA + DIGI VERZE ZDARMA
  • obrázek magazínu ROČNÍ PŘEDPLATNÉ MARIANNE + ULTRAZVUKOVÁ ŠPACHTLE ETA + DIGI VERZE ZDARMA
  • Předplatit