Přejít k hlavnímu obsahu
Marianne Bydlení Objednat >
Marianne Venkov & styl Objednat >
Téma Marianne

7 tipů, jak držet na uzdě závislost na mobilním telefonu

Závislost na smartphonu je velkým tématem posledních let a ještě dlouho tomu tak bezesporu bude. Kromě toho, že nám pohodlí internetu v kapse hodně dává, nám také hodně bere – třeba schopnost soustředění a udržení pozornosti, které jsou nezbytné nejen k tomu, abychom dobře vykonávali svou práci, ale i abychom si dokázali užít okamžiky s našimi nejbližšími. Proto pro vás máme pár tipů, jak tento vášnivý vztah držet na uzdě.

Ivona Šouralová | 18. 05. 2016

Hned na úvod vás lehce zklamu, nejde o žádná zaklínadla, ale o trénink sebekontroly, který by vás v nejlepším případě měl uvést do soustředěného až meditativního stavu. Přitom situace, které k tomu můžete využít, jsou vyslověně každodenní až banální. Tak třeba:

1. Až příště pojedete metrem, tramvají, vlakem nebo autobusem, nevytahujte mobil (ale ani knihu) až do příští stanice. Místo toho se soustřeďte na svůj dech, případně na vizuální vjemy (prohlédněte si spolucestující, nechte se unášet krajinou, která se ubíhá venku za oknem). 

2. Když máte někam namířeno, neberte si s sebou sluchátka. A nedívejte se cestou na mobil. Soustřeďte se na svou chůzi a dech, vnímejte ruchy města i zpěv ptáků. 

3. Buďme upřímné – hodně z nás má ve zvyku číst na toaletě. Pokud automaticky saháte po mobilu, jakmile na vás přijde potřeba, abyste tam těch pár minut zahnala nudu, je i tohle místo jako stvořené pro odvykání. 

4. Jezte doma bez toho, abyste se dívala na displej či na monitor. A zkuste to i bez časopisu či televize. Soustřeďte se na žvýkání a chuť jídla. Je to dobré i pro linii.

5. Udělejte si offline rána. Alespoň dokud se nenasnídáte a neobléknete, nezapínejte mobil a ponechte ho v režimu „nerušit“. To samé platí i pro večery. Hodinu před spaním odložte vše, co je doma připojené k internetu. 

6. Kde to jde, vypněte zbytečné notifikace. Opravdu potřebujete vědět o každém lajku, který vám někdo téměř bezmyšlenkovitě udělí? Anebo reagovat na každý třeskutě vtipný komentář na facebooku hned, jak ho dotyčný napíše? 

7. Až půjdete příště s kamarádkou na kafe nebo na víno, nevytahujte mobil z kabelky aspoň první hodinu. Není nic horšího než společnice, která se snaží předstírat, že vás vnímá, i když u toho zrovna odpovídá na smsku. 

ČTĚTE TAKÉ: 

Související články

Životní styl
Nejlepší menstruační pomůcky podle redakce Marianne: Víme, které stojí za vyzkoušení

Nejlepší menstruační pomůcky podle redakce Marianne: Víme, které stojí za vyzkoušení

Rodina a děti
Zábavné prázdninové aktivity pro rodiny s dětmi aneb Když dovolená u moře a tábor nestačí

Zábavné prázdninové aktivity pro rodiny s dětmi aneb Když dovolená u moře a tábor nestačí

Zdraví
Sport jako forma terapie: 4 typy pohybu, které vám okamžitě vyčistí hlavu a sníží stres

Sport jako forma terapie: 4 typy pohybu, které vám okamžitě vyčistí hlavu a sníží stres

Zábava
Kvíz: Královna Camilla slaví 77. narozeniny. Zjistěte, co víte o jejím vztahu s Karlem III.

Kvíz: Královna Camilla slaví 77. narozeniny. Zjistěte, co víte o jejím vztahu s Karlem III.