Přejít k hlavnímu obsahu
Zdraví

Hydratace nadevše! Tipy na nápoje, které jsou zdravou alternativou k vodě

Info ikona
NÁPOJ

Jak přežít tropické teploty? Jedině se skleničkou vody v ruce! Pokud ale máte pocit, že jste kohoutkové vody přepití, a zároveň nechcete konzumovat slazené nápoje, inspirujte se našimi tipy na zdravé letní nápoje.

V první řadě je třeba zdůraznit, že obyčejná voda je základ! Rozhodně není žádoucí, abychom každý den konzumovali nápoje, které s vodou mají pramálo společného. Přesto existují dny, kdy cítíme, že potřebujeme svůj pitný režim ozvláštnit něčím netradičním. A hádáme, že přesně takové dny přichází ruku v ruce s tropickými teplotami. Pokud ale nechcete pít slazené nápoje, ovocná piva nebo domácí limonády, které obsahují mnoho cukru, umělých sladidel i barviv, pak doporučujeme dát šanci těmto třem nápojům.

1. Neslazený ledový čaj

Zřejmě nikoho nepřekvapí, že jednou z nejlepších alternativ k vodě je neslazený čaj. Pravdou ale zůstává, že během letních dnů nemáme na horký čaj ani pomyšlení. Naštěstí nic nebrání tomu, abychom si udělali konvičku čaje, kterou necháme vychladnout, a následně přidáme kostky ledu. Voilà, osvěžující ledový čaj bez cukru je na světě!

V ideálním případě si ledový čaj vytvořte z ovocných nebo bylinkových čajů. Skvěle chutná také zelený čaj, který obsahuje mnoho antioxidantů. V případě zeleného čaje ale platí, že byste ho měli pít s mírou. Obsahuje totiž také kofein!

Info ikona
Nápoj

2. Džusový "střik"

Když se řekne džusový střik, většina z nás si představí klasický džus ze supermarketu, který je zředěný perlivou vodou. I když takový střik nechutná špatně, rozhodně ho nemůžeme označit za zdravý nápoj. Pamatujte, že kupované džusy a nektarové šťávy obsahují až příliš mnoho cukru, a tak není úplně žádoucí, abychom podobné nápoje pili ve velkém. Nejlépe tedy uděláte, když si vymačkáte šťávu ze zralých pomerančů. Následně džusový střik namícháte v poměru jeden díl pomerančové šťávy ku třem dílům vody.

3. Ochucená voda

Skvěle chutná, je zdravá a neobsahuje žádné kalorie! Řeč je o ochucené vodě. Do velkého džbánu nalijte kohoutkovou vodu, do které přidejte ovoce a bylinky dle chuti. V letních měsících lahodně chutná voda s jahodami, citronem a mátou. Šanci můžete dát také kombinaci zázvoru a citronu. Pokud zvolenou kombinaci necháte ve vodě dostatečně dlouho vylouhovat, dočkáte se lahodného nápoje, který nejen skvěle chutná, ale také vypadá!

Nápoje, kterým se (nejen) v létě vyhnout

Jak už bylo zmíněno, hlavní roli by v našem pitném režimu měla hrát voda, voda a zase jenom voda. Naopak nejen v letních měsících bychom měli omezit konzumaci nealkoholických sladkých nápojů a limonád. Stejně tak bychom měli dát ruce pryč od energetických nápojů a alkoholu. Ideální není ani horká čokoláda nebo mléko. I když na pití mléka není nic špatného, rozhodně by mléko nemělo nahrazovat vodu. Přehánět bychom to neměli ani se smoothies. V obecné rovině jde sice o zdravé nápoje (obzvláště když mluvíme o domácím smoothie), avšak obsahují příliš mnoho fruktózy a leckdy nahradí jedno denní jídlo. Smoothies tedy nejsou vhodné k uhašení žízně.

Zdroj: health.com, glamour.de