Přejít k hlavnímu obsahu
Marianne Bydlení Objednat >
Marianne Venkov & styl Objednat >
Životní styl

Pochůzková paralýza: Proč odkládáme běžné a nenáročné činnosti?

Info ikona
Mrak

Ještě dneska se objednám ke kadeřnici, odpoledne dojdu na poštu, večer zaplatím složenky. Pro někoho běžné denní aktivity, pro jiného úkoly, před jejichž vyřešením neustále utíká.

Zvládáte stres v práci, bez problému se postaráte o rodinu a večer ještě stihnete upéct koláč na zítřejší snídani. Vedle toho ale odkládáte běžné úkony jako například platbu účtu za telefon, odepsání kamarádce na e-mail či donesení oblečení do čistírny. Pokud se v tomto modelu poznáváte, vypadá to, že jste zahučeli do pochůzkové paralýzy. Dobrou zprávou je, že členství je bezplatné, tudíž nemusíte odkládat zaplacení členského poplatku. Špatnou zprávou je, že při boji s pochůzkovou paralýzou se musíte vyzbrojit pevnými nervy.

Mohlo by se vám líbit

O pochůzkové paralýze se ve svém článku How Millennials Became The Burnout Generation zmínila Anne Helen Petersenová, americká redaktorka, která se pokusila rozkrýt povahu mileniálů. Petersenová popsala hlavní příznaky pochůzkové paralýzy a navíc celému problému přišla na kloub.

Dle jejího názoru má odkládání běžných věcí jednoho společného jmenovatele – jde o úkoly, ke kterým je potřeba velkého úsilí, ale zároveň za ně nejsme jakýmkoliv způsobem odměněni. Tudíž je odkládáme, odkládáme, odkládáme a v duchu doufáme, že je za nás udělá někdo jiný. Bohužel neudělá. Navíc se Petersenová domnívá, že pochůzková paralýza je další z ukazatelů syndromu vyhoření.

Info ikona
To do list

Jak se tedy s pochůzkovou paralýzou vypořádat? Jednou z odpovědí je, abyste zvolnili v práci a naučili se více relaxovat. Účinným lékem jsou také to-do listy, které vás nutí k tomu, abyste své denní úkoly splnili. Řiďte se také pravidlem – co můžete udělat nyní, neodkládejte na zítra. Uvidíte, že se časem naučíte, jak na pochůzkovou paralýzu lišácky vyzrát. 

Mohlo by se vám líbit