Přejít k hlavnímu obsahu
Marianne Bydlení Objednat >
Marianne Venkov & styl Objednat >
Životní styl

Rozmazlujte se! Toto je návod, jak o sebe pečovat

O své duševní a fyzické zdraví bychom se měli starat. Nejlépe každý den, ale chápeme, že kolikrát je to dost obtížné. Musíte se věnovat rodině, práci, domácnosti a často zapomínáte na sebe samotné. Připravili jsme pro vás seznam věcí, ze kterých budete mít radost a po nichž se budete cítit skvěle.

Anonymous | 20. 08. 2018

Přepněte váš e-mail a sociální sítě do režimu offline a udělejte si chvilku pro vaše JÁ. Tady se můžete inspirovat…

1. Dopřejte si relaxační koupel

Detoxikujete tím organismus a zbavíte tělo nebezpečných toxinů. Jak to funguje? Přidejte si do vany dva hrníčky čistě přírodní himalájské soli, seženete s příměsí levandule, heřmánku, růže, meduňky či březových listů, stačí si vybrat. Vysoká koncentrace soli v koupeli způsobuje osmózu (koncentrace soli ve vodní lázni je vyšší než koncentrace solí v těle), což je jev, který způsobuje vyplavování toxických látek z těla.

selfcare

2. Vyrobte si domácí peeling

Na internetu či v knížkách najdete spoustu návodů. Já jsem vyzkoušela recepturu podle Chateau Mcely, jež si vyrábí vlastní přírodní kosmetiku, a byla jsem nadšená. Potřebujete jen tři ingredience – (25 ml jojobového oleje, 50 g himalájské soli a 5 kapek oblíbeného éterického oleje, vůně ale můžete i kombinovat podle toho, jak je vám to příjemné) – a voňavá lahůdka pro vaši kůži je na světě. Výrobou domácí kosmetiky zajistíte kvalitu produktů a navíc ušetříte! Nemluvě o spoustě pozitivních účinků pro vaše tělo, které prohloubíte jemnou masáží peelingu a následnou horkou koupelí. Tímto postupem se snadněji vstřebají všechny prospěšné látky do organismu.

3. Vyzkoušejte restorativní jógu

Už jste někdy zkoušeli jógu, která doslova restartuje organismus? Že ne? Pak byste měli zpozornět. Restorativní jóga je styl cvičení, který se využívá pro dosažení fyzického, mentálního a emočního uvolnění. Používají se přitom pomůcky pro podporu rovnováhy, jež zároveň stimulují a uvolňují celé tělo. Některé restorativní pozice ovlivňují celé tělo, zatímco jiné pouze jednotlivé části třeba záda, plíce, ledviny nebo srdce. To nejlepší po náročném pracovním dni.

4. Udělejte si čas pro knížku a oblíbený drink

Sebe sami můžete hýčkat i pitím! Ale ne tím nekvalitním ze supermarketu, ze kterého vás bude druhý den bolet hlava a budete mít výčitky, že jste do sebe dostali příliš mnoho cukru. Až budete mít chvilku pro váš oblíbený časopis či knížku, otevřete si láhev osvěžujícího nefiltrovaného Prosecca Col Fondo, které poznáte podle zakalené slámově žluté barvy a usazenin na dně láhve. Vzniká druhotným kvašením, jež zajišťuje nulové množství zbytkového cukru v nápoji. Navíc se do něj nepřidávají jedovaté siřičitany – ve vinařství nejdéle používané konzervanty.

selfcare

5. Napište si seznam věcí, za které jste vděční

A ten si neustále připomínejte. Nejlépe každé ráno – budete mít jasný cíl, kterého se budete držet.

A nepřestávejte snít! Sny jsou důležité, ale ještě důležitější je vytrvalost a tvrdá práce, proto si už konečně udělejte ten kurz, který už dlouhou dobu odkládáte. Budete šťastnější a všimne si toho i vaše okolí. Každého trápí nějaké problémy, ale na ty nemyslete, představujte si to, kde byste chtěli být a něco pro to dělejte.

6. Den pro sebe

Je jedno, jak si ho naplánujete, hlavně do něj nikoho nezvěte. Vychutnejte si den bez lidí. Objednejte se na lymfatickou masáž, akupunkturu, reiki či jakoukoliv jinou ozdravnou proceduru. Zajděte do divadla, muzea či na film a uvolněte se. Málokomu se během dne podaří být bez kontaktu s lidmi, přitom to je opravdu důležitá věc. Každý z nás potřebuje dobít baterky, být sám sebou a věřte, že bez lidí vám to půjde líp.

a to není všechno!

.. kupte si hydratační masku, která oživí vaši unavenou pleť

.. místo ranní kávy si uvařte detoxikační čaj z Matchy

.. připravte si vaše oblíbené jídlo ve zdravější verzi (pšeničnou mouku nahraďte třeba za špaldovou a slaďte čekankovým sirupem)

.. stáhněte si meditační písničky a relaxujte

.. jděte spát dřív a vstaňte brzy (je prokázáno, že ráno máme nejvíce energie)

.. podívejte se do zrcadla a usmějte se. Každý den stojí za to!

 

Autorka textu: Dominika Bártová