Přejít k hlavnímu obsahu
Marianne Bydlení Objednat >
Marianne Venkov & styl Objednat >
Krása

FAnn parfumerie slaví 30 let! Co jí přeje její ředitel Radek Voňavka?

Info ikona
Fann beauty atelier

Když se manželé Kokolusovi rozhodli v roce 1991 věnovat distribuci kosmetiky, dali na vlastní instinkt a otevřeli také první tři kamenné parfumerie. Netušili, nakolik toto rozhodnutí ovlivní jejich budoucnost. FAnn parfumerie, jediná ryze lokální síť parfumerií na českém trhu s česko-slovenskými kořeny, slaví v letošním roce neuvěřitelných 30 let.

Promotion | 13. 05. 2021

K příležitosti tohoto velkolepého výročí jsme udělali rozhovor se samotným ředitelem sítí FAnn parfumérií Ing. Radkem Voňavkou.

Jak a kdy jste ve FAnn začínal?

Začínal jsem ve firmě Glamour, která je distributorem luxusní kosmetiky – na pozici brand managera jsem měl na starosti značky Escada, Lalique, Juvena a La Prairie. Poté přišla nabídka od manželů Kokolusových (majitelů společnosti) stát se ředitelem FAnn parfumerií. A taková nabídka se zkrátka neodmítá. Za což jim patří můj velký dík, že mi relativně mladému, dali příležitost a důvěru, psal se rok 2006.

Co vás na práci nejvíce baví? 

Na práci mě baví různorodost. Každý den je jiný. V kosmetice jsou stovky novinek za rok, konkurence nespí, takže musíte být stále činorodí. Všechno, co dělám, dělám především pro lidi – nejenom pro zákazníky, kterých si nesmírně vážím, že jich máme tolik a většina z nich se k nám pravidelně vrací, ale i pro naše zaměstnance. Bez nich by nikdy FAnn nebyl FAnnem.

Jaké největší úspěchy jste za svou kariéru zažil?

Mezi největší úspěchy bych zařadil otevření naší vlajkové lodi FAnn Beauty Atelieru v Praze, která je v současné době nejhezčí parfumerií ve střední Evropě. A dále uvedení italských voňavých panáčků do auta na trh v roce 2014. V době uvedení se tomu všichni smáli, že je to drahé, nikdo je kupovat nebude a dnes? Dnes je najdete skoro všude, nahradili do té doby používané stromečky či „strojky s náplní“.

Info ikona
Ing. Radek Voňavka

Objevily se i nějaké „pády“?

Nenazval bych to pádem, ale podcenili jsme nástup e-shopů, které nakupovaly a nakupují zboží na „šedém trhu“. Bohužel to změnilo vnímání některých zákazníků, dodnes netuší, jak má originál vonět a jaká je jeho skutečná hodnota. Těch historek, kdy si na našem e-shopu koupí zákazník vůni, kterou nakupujeme od oficiálních distributorů, a pak nám ji vrací, že to není originál, že takhle vůně nevoní, máme bohužel opravdu stovky. Vnímání lidí se ze dne na den nezmění, ale my se na tom snažíme usilovně pracovat, i když se to někdy zdá jako boj s větrnými mlýny. Nemyslím si, že je správné, aby se luxusní produkt, který vám dodává radost a pocit něčeho výjimečného, měl nakupovat na e-shopech, a to dokonce i na takových, které prodávají pračky, knihy či lopaty.

Jak se FAnn parfumerii daří během pandemie? 

Daří se jí podobně jako jiným maloobchodníkům. Jedinou možností pro nás byl online. Ten se nám sice více než ztrojnásobil v průběhu pandemie, ale rozhodně nám není schopen pokrýt obraty z doby, když byly parfumerie otevřené. My si zakládáme především na osobním kontaktu, osobních vazbách, perfektním poradenství, a to se bohužel do online světa přenést nedá. Tam uspokojíme pouze tu nejnutnější potřebu – nákup produktu. Žádná přidaná emoce tam není. Naštěstí v době, kdy bude tento článek vycházet, už budeme mít parfumerie otevřené a budeme se těšit, že se k nám naši věrní zákazníci brzy vrátí.

Doporučil byste nám vaši oblíbenou vůni?

Nemám vyloženě oblíbenou vůni, vůně pravidelně střídám. Zkouším především novinky. Pokud ale mám něco doporučit – pokud hledáte něco zajímavého, zkuste niche vůni Van Cleef and Arpels Moonlight Patchouli, v případě, že preferujete neotřelou klasiku, tak Mont Blanc Explorer a pokud volíte spíše sázku na jistotu, tak Chanel Bleu de Chanel.

Kde vidíte FAnn za dalších třicet let?

Naše 30letá historie ukázala, že jsme silná, česká, rodinná firma přívětivá jak k zákazníkům, tak k zaměstnancům. To jsou hodnoty, které věřím, budou platné i za 30 let, tudíž FAnn vidím za 30 let jako silnou síť parfumerií, ale modifikovanou dané době. To, jak ta doba bude vypadat, si netroufám předpovídat.

Chystáte nějaké novinky? Na co se můžeme těšit?

Zásadní novinkou pro letošní rok je rozšíření distribuce německé molekulární kosmetiky Dr. Barbara Sturm do většiny našich parfumerií. Je to celosvětově velice uznávaná značka péče o pleť. Kdokoliv ji vyzkoušel a věřte mi, že se bavíme o významných českých i zahraničních osobnostech, tak byl ze značky unesen a používá ji i nadále. Kdo máte tu možnost, tak se k nám do FAnn parfumerií zastavte, aktuálně rozdáváme tisíce vzorků na vyzkoušení. Budete tak mít možnost se přesvědčit. Dále nám aktuálně beží slevová akce ke 30. výročí, TOP 30 produktů s 30 % slevou jak v kamenných prodejnách, tak na našem e-shopu www.fann.cz/30. Další velkou novinku chystáme na rok 2022, ale o tom bych zatím nerad hovořil.