Tady se děti učí jinak: Proč rodiče míří do Olomouce a Brna?
Zapomeňte na školní lavice v šedých třídách. Česká republika právě zažívá příchod celosvětově největší sítě bilingvních škol Maple Bear, kde design prostoru hraje stejnou roli jako výuka samotná.
Kanadská vzdělávací síť Maple Bear se konečně zapsala i do české mapy školství a to s velkým estetickým i ideovým otiskem. V Olomouci vyrostla mateřská škola a v Brně základní. Představují modelový příklad toho, jak může vypadat prostor, který nepoučuje, ale inspiruje. Obě školy navrhlo pražské studio SOA architekti (autoři Ondřej Laciga a Petra Valdman), kteří dostali zadání vytvořit prostředí podporující samostatnost a zvídavost dětí. „V Maple Bear není dítě pasivním příjemcem informací. Každý prvek prostředí má pomáhat rozvíjet jeho vnitřní motivaci a vztah ke vzdělávání,“ říká architekt Ondřej Laciga. Výsledkem je promyšlený interiér s otevřenými centrálními halami, tématicky rozlišenými třídami a grafickými prvky, které navrhl tým z Graphite Studia (Mona Bublová, Tomáš Buble, Klára Maršíčková).
Otevřenost a propojení s místní komunitou
Zatímco v Olomouci se školka rozprostírá kolem multifunkční centrální haly s vnitřním hřištěm, amfiteátrem i knihovnou, brněnská základní škola využívá potenciál industriální budovy ZET Office. Její dvoupatrová vstupní hala s ocelovými průvlaky ukazuje, že i škola může být architektonicky výrazným prostorem a to bez ztráty funkčnosti. Ve vstupní části je umístěno lobby, knihovna a koutek pro děti i rodiče, čímž škola komunikuje otevřenost a propojení s komunitou. Oba interiéry přitom spojuje jeden klíčový princip: design není jen dekorace, ale nástroj vzdělávání. Vznikla tak místa, která si děti zamilují a dospělí budou chtít okopírovat.
- Zdroj článku
-
Studio SOA architekti
79 Kč
79 Kč
84 Kč