Veroniku Brázdilovou jste mohli také potkat ve Vodafone zóně a to na Business talku o ženách v byznysu. V průběhu let se Vodafone zóna stala nepostradatelnou součástí festivalu a i letos nabídla návštěvníkům spoustu zajímavých aktivit.
Jak vypadá váš obyčejný pracovní den na pozici viceprezidentky?
Líbí se mi, že říkáte obyčejný, protože on opravdu trochu obyčejný je – a vlastně i trochu nudný, protože každý den vypadá dost podobně. Vstávám kolem půl sedmé, ale pravda je, že s budíkem docela bojuju. Nejsem ranní ptáče, takže ho často několikrát odkládám a když se mi podaří vstát v sedm, považuju to za malé vítězství. Ráno mívám pomalejší, do práce vyrážím kolem osmé a kvůli dopravě většinou dorazím kolem deváté. Pak začíná pracovní maraton – porada střídá poradu, schůzka schůzku, bez větší pauzy až do pěti nebo šesti večer. Večer pokračuje trochu jiným tempem – buď mířím domů nebo do centra na nějakou pracovní nebo společenskou akci. Večery jsou často o potkávání se – ať už s přáteli, rodinou nebo obchodními partnery. Den obvykle končím kolem půlnoci, protože – jak jsem říkala – jsem spíš noční sova. Pak padnu do postele a doufám, že rychle usnu.
Máte ve svém dni aktivity, které se vám opakují – takové pracovní rituály?
Určitě ano, nejdůležitější je kontakt s mým týmem. Každý den máme jedno 1:1 nebo řeším provozní otázky týmu. Druhou velkou prioritou jsou zákazníci – snažím se co nejvíce potkávat i s nimi. A třetí oblastí je chod celé společnosti. Jsem součástí managementu a podílím se tedy na strategických rozhodnutích týkajících se výběrových řízení, investic apod. Protože jsme součástí skupiny, je běžnou součástí mého dne i komunikace s globálním managementem.
Změnily se v poslední době vaše pracovní rituály?
Spíš se proměnila témata našich diskusí. Zatímco dříve jsme se primárně zaměřovali na náš core business – tedy mobilní a pevné služby, ať už hlasové nebo datové – v posledních dvou letech se čím dál víc soustředíme na oblast ICT. Vnímáme ji jako klíčový akcelerátor růstu a zároveň jako přirozené rozšíření našeho tradičního portfolia. I proto jsme se rozhodli investovat přibližně 750 milionů korun do této oblasti – konkrétně do marketingu, HR a vývoje nových produktů.
V současnosti tak intenzivně řešíme například cloudová a bezpečnostní řešení, práci s Big Data, softwarově řízené sítě, 5G privátní sítě nebo internet věcí (IoT). Jsou to velká témata hlavně pro naše zákazníky. Právě tyto oblasti jim umožňují digitálně transformovat jejich podnikání. A my jsme tu od toho, abychom jim v tomto procesu byli spolehlivým partnerem. Nejde jen o samotné produkty, které nabízíme, ale také o know-how a expertizu, kterou v rámci společnosti máme. Díky tomu jsme schopni zákazníky digitální transformací nejen provést, ale také jim aktivně pomáhat při jejím zavádění – a to jak po technologické stránce, tak i z pohledu lidských zdrojů.
Pojďme se přesunout k dalším velkým tématům, kterými se zabýváte. Jste také ambasadorkou pro gendrové otázky ve Vodafonu. Jaké otázky bychom si v tomto ohledu měli podle vás pokládat častěji?
Myslím si, že úplně zásadní otázka je: proč je pro nás genderová vyváženost důležitá? Co nám skutečně přináší? A my jednoznačně vnímáme, že diverzní týmy mají reálný a měřitelný dopad na byznys – jsou rychlejší, flexibilnější a lépe reagují na změny. A to jsou schopnosti, které jsou pro dnešní prostředí klíčové.
Proč jsou pro vaši práci důležité Karlovy Vary a filmový festival?
Pro nás jsou Vary především o setkávání s našimi zákazníky, partnery a lidmi, kteří nám pomáhají budovat a ovlivňovat náš byznys, přičemž jde o vztahy, které už máme, ne o vytváření úplně nových. Tyto vztahy spíše posilujeme a zároveň je to i poděkování zákazníkům a partnerům za jejich věrnost a spolupráci. Když se pak přesunete z kancelářských stolů do prostředí Karlovarského filmového festivalu, který vás zcela uvolní díky své jedinečné atmosféře, je radost se potkávat a řešit byznys během největších oslav filmu.
Veronika Brázdilová a CEO Vodafonu Violeta Luca ve Vodafone Business Lounge na KVIFF
Na co se mohli letos těšit návštěvníci Vodafone Lounge?
Na velkou dávku kreativity, filmu a technologie. Snažíme se prostředí, kde se setkáváme s našimi zákazníky, každý rok trochu obměnit. Letos spolupracujeme se společnostmi Lasvit a Konsepti, takže zákazníci mohou obdivovat krásné výrobky Lasvitu nebo nábytek od Konsepti. Snažíme se tak pokaždé nabídnout něco nového, přinášíme nové technologie, které si zákazníci mohou vyzkoušet. Kombinujeme tak budování vztahů s diskuzemi o budoucnosti, investicích a hodnotách, které můžeme zákazníkům přinést.
79 Kč
79 Kč
84 Kč