Přejít k hlavnímu obsahu
Novinky

Kvíz: Když hranice lidských možností přestávají dávat smysl. Otestujte se v kvízu plném nejbizarnějších rekordů světa

Čeho všeho jsou lidé schopni? Jak pochopíte z dnešního kvízu, takřka všeho. A někdy jen proto, aby měli své jméno navždy zapsané v Guinnessově knize rekordů, i když je to může stát život. Otestujte své znalosti o některých podivných a až neuvěřitelných rekordech, které lidé dokázali vytvořit.

Přidejte si Marianne do oblíbených na Google zprávách
Martina Mádlová | 30. 04. 2025

Guinnessova kniha rekordů vznikla přitom úplně nevině a možná byste to ani nečekali. Psal se rok 1951, když se sir Hugh Beaver, tehdejší ředitel pivovaru Guinness, zapletl do debaty o tom, který pták je nejrychlejší v Evropě. Zjistil, že není k dispozici žádný souhrnný přehled takových rekordů. Nápad si zapsal a v roce 1955 vyšla první edice Guinnessovy knihy rekordů ve spolupráci s dvojčaty Norrisem a Rosse McWhirterových, kteří měli v té době informační agenturu v Londýně. Původně měla být jen pro zábavu v hospodách, ale nakonec se z ní stal celosvětový fenomén a zařadila se mezi nejprodávanější knihy na světě. Postupem času se proměnila ve výkladní skříň lidské zvědavosti, soutěživosti a často i nápaditého šílenství. Co si o některých, až bizarních a neuvěřitelných, rekordech myslíte vy? Fascinují vás nebo už jsou na hranici rozumu? Podívejte se na některé v kvízu a zkuste uhodnout správnou odpověď.

Pokračovat
Mohlo by se vám líbit

KVÍZ: Co víte o českém venkově? Znáte kraj, kde se tančí v krojích a pěstuje zelenina?

Český venkov není jen klid, louky a zvuk kostelních zvonů v dálce. Je to bohatá mozaika zvyků, krajových specialit, lidové architektury a způsobu života, který se v mnohém drží dodnes – i když trochu jinak. Každý kout republiky má svá „nej“ – ať už jde o tance, dialekty, nebo třeba to, co roste na polích.
marianne.cz
Mohlo by se vám líbit

Kvíz: Jak dobře si pamatujete reklamní slogany? Všechny odpovědi dá jen skutečný znalec

Některé reklamní slogany nás minou bez povšimnutí, jiné se nám navždy usídlí v hlavě. Jaká značka se proslavila ikonickým „když ji miluješ, není co řešit“ nebo "večer chutná, ráno pomáhá"? Vzpomínáte? Otestujte si, jak hluboko se vám do paměti zapsala ta největší reklamní hláška.
marianne.cz
Zdroj článku
Marianne je i na sociálních sítích:
×