Oceněné projekty
Letošní ročník ukázal jasný trend: méně blikajících efektů, více obsahové hodnoty, chytré mechaniky a otevřené hry. Oceněny byly tři prototypy.
1. místo: KULIRINT od Elišky Krupičkové
Studentka brněnské „Šuřky“ vytvořila hračku, která stojí na silné grafické identitě a čistém tvaru. KULIRINT využívá autorské vektorové vzory a jednoduchou mechaniku, která děti přirozeně navádí k objevování a skládání. Pro autorku šlo o první zkušenost s produktovým designem, přesto zaujala porotu svým kultivovaným pojetím, výrazem a funkčností.
2. místo: KACHNÍ RODINKA od Lindy Turbové
Studentka Střední uměleckoprůmyslové školy na Žižkově navazuje na rukodělnou tradici a pracuje především se dřevem. Její hračka spojuje jednoduchý tvar s nápadem, který umožňuje variabilitu a hravost. Projekt vyniká čistým designem a hřejivou estetikou dřevěných hraček, na které si děti intuitivně zvykají.
3. místo: POLÍNKOVI od Julie Půtové
Hračka, která pracuje s různorodostí lidských tvarů a proporcí. Autorka se zaměřila na podporu jemné motoriky, logického myšlení a tvořivého skládání. Vznikl tak projekt, který v sobě spojuje jednoduché dílky, plastičnost a přirozenou hravost.