Přejít k hlavnímu obsahu
Móda

Calvin Klein a jeho největší ikony: Kdo skutečně změnil mužský sex-appeal od 80. let dodnes?

Monogram CK pozná každý. Muži si jeho trička a mikiny oblíbili dávno předtím, než se ikonické logo začalo nenápadně objevovat i na lemu spodního prádla. Calvin Klein dnes slaví 83. narozeniny – a my se ohlížíme za muži, kteří jeho styl proměnili v celosvětový fenomén.

Přidejte si Marianne do oblíbených na Google zprávách
Erika Čelikovská | 19. 11. 2025

Ačkoli populární návrhář založil svoji značku v roce 1968, reklamu postavenou na opravdu známých tvářích vnímáme až od 90. let. Calvin Klein si i přesto připsal jedno prvenství. V roce 1983 v jeho kampani pózoval v bílých slipech brazilský model Tom Hintnaus. Snímky z malebného Santorini se staly první masově rozšířenou reklamou na spodní prádlo pro muže, o Hintnausovi se tehdy dokonce říkalo, že je muž, který začal éru mužského modelingu ve spodním prádle.

Neznámý Mark Wahlberg pro Calvina Kleina

Dnes velmi slavný herec Mark Wahlberg nebyl v 90. letech příliš známý, věděli o něm skalní fanoušci rapu, kterému se pod pseudonymem Marky Mark věnoval. Přesto jej Calvin Klein oslovil pro kampaň své nové kolekce. Spojení Wahlberga pózujícího pouze v džínách a slavného fotografa Herba Rittse se ukázalo jako geniální. Pro Rittse typické černobílé snímky dodaly reklamě hloubku a zejména ženy začaly značku vnímat jako slušivou pro jejich muže.

Mohlo by se vám líbit

Beata Rajská exkluzivně pro Marianne: Na zimu 2025 vám bude stačit tento jeden kabát a vydrží několik sezón

Módní návrhářka Beata Rajská představila kolekci kabátů pro letošní zimu. V rozhovoru pro Marianne doporučila, kolik takových stylových kousků by měla mít žena ve skříni, z jakého materiálu, a jak si poradit, pokud nám v ní zrovna dochází místo.
marianne.cz

Bez zbytečné provokace

Velmi pohledný australský herec a model Travis Fimmel oslnil na počátku tisíciletí Calvina Kleina natolik, že se podle dostupných informací stal prvním modelem, se kterým návrhář podepsal exkluzivní kontrakt. Pózoval nejen ve spodním prádle, stal se i tváří vůně Crave. Jeho svalnaté tělo zosobňovalo novou éru CK, návrat ke smyslnosti, která není zbytečně provokativní, ale působivě jednoduchá a jemná.

Jak voní hvězda Padesáti odstínů šedi Jamie Dornan?

Jamie Dornan je další z hvězd, který pózoval pro značku Calvin Klein v době, kdy ještě nebyl tak slavný. Dornan v roce 2009 přinesl do světa módy Calvin Klein další podobu elegance. Obdivovali jsme ho v džínách, spojen je i s vůní CK Free. Smyslnost celé kampani dodala i herečka Eva Mendes, která byla další tváří kolekce. Je zajímavé, že Dornan, který se tehdy živil jako profesionální model, na toto období nevzpomíná s láskou. Prý se nerad fotí.

Mohlo by se vám líbit

Od Survivoru k vlastní značce: Natálie Kotková plní sny a boří módní pravidla

V roce 2016 se stala Českou Miss World, televizní diváci ji mohou znát z letošní řady reality show Survivor Česko & Slovensko. Co ráda nosí influencerka a modelka Natálie Kotková (31) a jaké sny si plní se svojí značkou NOA?
marianne.cz

Rebel Justin Bieber

Před 10 lety oslovil Calvin Klein idola dospívajících, zpěváka Justina Biebera. Právě k mladým značka mířila a jak se ukázalo, spojení s Bieberem byl skvělý tah. Jednak fotografie s rebelem nesly nádech drzosti a nespoutanosti, navíc se začaly šířit dříve, než kampaň v podstatě začala. Dnes je toto běžný marketingový nástroj, tehdy však šlo o tah, který se vyplatil. Díky Bieberovi značka oslovila novou generaci a ukázala, že spodní prádlo může být symbolem popkultury.

Maluma a latinská vášeň v ikonickém prádle

Když se v kampani objevil kolumbijský zpěvák Maluma, značka získala novou dávku rytmu. Maluma skrze své písně působí jako romantik, jeho charismatický pohled na fotografiích působí až provokativně. Latinská hvězda přinesla CK globální rozměr a připomněla, že minimalismus může mít i výrazně emotivní tvář.

Mohlo by se vám líbit

Netvořím pro slávu, ale abych pochopila svět i sebe, říká zakladatelka módní značky Talabaya

Od čtyř let věděla, že se stane návrhářkou. K vlastní značce Talabaya přivedla Mirku Talavaškovou divoká cesta plná talentu, dřiny, trpělivosti, momentů „up and down“, ale také štěstí a naděje. Po čtyřiceti letech práce na sobě i svém módním rukopisu pochopila, že ze všech pádů vyjde nakonec vždy silnější a tvořivější. Jaký je životní příběh návrhářky, která umí své vize i krize přetavit v nadčasovou eleganci a radost ze života?
marianne.cz

Michael B. Jordan: Současná síla a elegance

Když se v roce 2023 v kampaních objevil herec Michael B. Jordan, značka znovu ukázala, že dokáže držet krok s tím nejlepším v Hollywoodu. Právě o Jordanovi se svého času mluvilo jako o prvním představiteli tmavé pleti, který by si zahrál Jamese Bonda. Jordan, známý svou disciplínou a charismatem, přinesl do světa CK novodobou energii. Jeho tělo i výraz působí jako dokonale kontrolovaný kontrast mezi hrubou silou a čistým minimalismem, přesně tak, jak to má Calvin Klein rád.

Éra, kterou vede Trent Alexander-Arnold

A kdo je zatím poslední, kdo oblékl slavné kousky s logem CK? Britský fotbalista Trent Alexander-Arnold, nová tvář kolekce Calvin Klein. Jeho přirozená elegance, sportovní figura a mladistvý výraz dokazují, že značka stále ví, jak zachytit ducha doby. Návrhář, který má již osm křížků na krku, sice nikdy neprozradil recept, jak se stále držet mezi nejoblíbenějšími módními firmami na světě, můžeme to však odhadnout. Ačkoli módní kousky nesou viditelná loga, přece jen si stále drží umírněný design a jistou dávku minimalismu. Můžete je libovolně kombinovat a jen tak se neokoukají.

Zobrazit příspěvek na Instagramu

Jak Calvin Klein nezískal Beckhama

Zmínila jsem britského fotbalistu, nemohu si tak odpustit představu, jak by to ve známých džínách a proslulém spodním prádle slušelo Davidovi Beckhamovi, který nejednou pózoval právě v takových kouscích. Smlouva s Calvinem Kleinem byla na spadnutí. V roce 2013 byl slavný fotbalista ochotný stát se světovou tváří značky. S výjimkou jedné země. Jeho rodné Velké Británie. Beckhamova popularita zde byla natolik velká, že jeho tým nechtěl riskovat ohrožení image sportovní ikony a britského gentlemana. V té době byly britská veřejnost i média vůči reklamám na spodní prádlo mnohem citlivější než dnes. Fotografie muže slavného jako Beckham v minimalistickém prádle by vyvolaly skandál, který by odvedl pozornost od jeho sportovní kariéry. „Prodáváme ve Velké Británii. Jak to tam mám udělat?“ okomentoval Calvin Klein pro magazín Interview neuskutečněnou spolupráci s ikonou světového fotbalu.

Zdroj: eonline.com, menstylefashion.com, thefashionisto.com, people.com, gq.com

Slavní muži v kampaních Calvina Kleina
Zdroj článku
Marianne je i na sociálních sítích:
×