Přejít k hlavnímu obsahu
Marianne Bydlení Objednat >
Marianne Venkov & styl Objednat >
Zdraví

Snažíte se zhubnout? Vsaďte na tyto potraviny, které vám usnadní práci, říká výživový poradce

Blíží se léto a s ním plavková sezóna. Spousta z nás se bude víc než kdy jindy snažit shodit nějaké to kilo, a vyrýsovat postavu. Zkrátka si udržet takovou formu, se kterou budeme spokojení. Výživový poradce Michal Šetina nám prozradil, které potraviny vám cestu za vysněnou postavou zaručeně ulehčí, a kterých byste se naopak měli vyvarovat.

Aneta Akgül | 6. 04. 2024

Zelenina k hubnutí je klíčová - ale pozor, ne každá

Pokud chceme docílit vysněné postavy, je třeba do svého života zařadit nejen pohyb, ale také správnou a zdravou stravu. Nemusí se hned jednat o to, že bychom všechny své stravovací návyky změnili od základů, ovšem je třeba alespoň trochu přemýšlet nad tím, co konzumujeme. Do svého běžného jídelníčku tedy některé potraviny zařadit a jiné naopak omezit. Klíčová je v tomto ohledu zelenina. „Důležité je jíst hodně zeleniny, ale vyhnout se těm zeleninám, kde je hodně cukru, jako je třeba červená paprika. Tu moc nedoporučuju. Naopak bych doporučil hlavně zelenou zeleninu, jelikož ta podporuje trávení, je v ní hodně vitamínů a vlákniny, takže i trochu zrychluje metabolismus, což je při redukci váhy žádoucí,” říká výživový poradce Michal Šetina

 

Mohlo by se vám líbit

Jídelníček podle Nicole Kidman: Australská herečka sází na přerušovaný půst a ještě jednu osvědčenou metodu

Australská herečka Nicole Kidman působí jako éterická bytost. Superštíhlá, vysoká a s dokonalou pletí jako porcelánová panenka není úplně typickou dámou ze stříbrného plátna. Tím spíš je tato máma čtyř dětí inspirací a mnoho žen zajímá, jak to dělá, že vypadá stále tak mladistvě a v šestapadesáti letech má figuru jako dvacetiletí andílci Victoria's Secret. Sází na dvě osvědčené stravovací metody a umírněnost. Které to jsou a co to znamená?
marianne.cz

Důležité je do svého jídelníčku zařadit bílé maso

Když se řekne bílkovina, první zdroj, který většinu z nás napadne, je maso. A to z dobrého důvodu - maso je totiž bílkovinami přímo nabité. „Co se týče masa, určitě bych se držel hlavně toho bílého - to znamená, že nejlepší variantou je například kuře nebo krůta. Dobré jsou ale i ryby. V tomto případě nedám dopustit na tresku, která je při snaze o redukci váhy skvělá,” radí výživový poradce.

 

Při hubnutí pomohou i vejce, pozor ale na jejich množství

Jestliže se snažíme o shození pár kil, do svého jídelníčku rozhodně můžeme zařadit i vejce, která jsou naprosto vhodná. Pozor bychom si ale měli dávat především na to, jaké množství vajec konzumujeme. „U vajíček bychom si rozhodně měli dávat pozor na to, abychom to nepřeháněli s jejich množstvím. Ve žloutkách je hodně cholesterolu, takže je potřeba to hlídat - nejíst 5 vajec denně, ale třeba 2 k snídani vůbec nevadí. Nějaký tuk navíc nám v tomto případě také vůbec nevadí, jelikož tuk ráno vlastně nastartuje metabolismus, takže vůbec není špatné si ty vajíčka dát. Určitě bych si je ale nedával večer - jsou těžká, takže na večer to určitě ideální není. Když už, tak třeba jedno vajíčko a doplnit to třeba ještě bílkem, ale rozhodně si už nedávejte tolik žloutků.”

 

Mohlo by se vám líbit

Jíte zdravě, chodíte cvičit a místo hubnutí dokonce přibíráte: na vině může být štítná žláza

Štítná žláza ovlivňuje fungování celého organismu a je součástí našeho hormonálního systému. Řada lidí, zejména žen, má potíže, které souvisejí s poruchami její činnosti. O tomto spojení ale nemají tušení. A tak možná jíte zdravě, počítáte kalorie, chodíte cvičit a místo hubnutí se neděje nic, nebo naopak dokonce přibíráte. Důvodem může být právě nedostatečná činnost štítné žlázy. Řešení existuje.
marianne.cz

Příklad ideálního jídelníčku při snaze o redukci váhy:

Snídaně: „Ráno bych doporučil třeba 2 vejce, nějaké celozrnné chlebíčky nebo knackebroty. Může tam k tomu být i ovesná kaše s ovocem, která je plná vlákniny. Ideální jsou jahody nebo borůvky - mají nižší glykemický index narozdíl třeba od banánu, který ho má naopak vysoký.

Dopolední svačina: „Za mě je skvělá třeba rýžová kaše s proteinem. Nebráním se ale ani nějaké mléčné bílkovině - tedy například mozzarella s rajčátky a bazalkou je další skvělá varianta. Špatně ale není ani nějaký sendvič - doporučuji celozrnné pečivo, šunku a nějaký nízkoprocentní sýr.” 

Oběd: „K obědu bych doporučil si dát třeba kuře a jako přílohu brambory, které mají výrazně nižší glykemický index, než třeba rýže. A k tomu nějakou zeleninu - třeba trochu špenátu.”

Odpolední svačina: „Zde bych se opět držel podobné svačiny jako v případě dopoledne - tedy záleží čistě na vás, zda preferujete sladkou verzi v podobě rýžové kaše s proteinem, nebo naopak slanou verzi v podobě nějakého sendviče.”

Večeře: „K večeři bych volil něco lehčího, jako je například treska se zeleninou. Opět jako přílohu můžeme zvolit brambory, aby nedocházelo k tomu, že by tělo bylo podvyživené, což je špatně. Je důležité si hlídat, abychom stále měli dostatečný přísun kalorií. Vždycky je lepší začínat na nějaké vyšší porci jídla a postupně to snižovat, abychom se postupně měli kam “hnout”, dodává Michal Šetina.

Zdroj článku

Související články

Zdraví
Rozlučte se s nepohodlnou obuví: 5 pádných důvodů, proč nosit barefoot boty

Rozlučte se s nepohodlnou obuví: 5 pádných důvodů, proč nosit barefoot boty

Zdraví
Nestíháte po ránu snídat? Zkuste tyhle rychlé, zdravé a jednoduché recepty

Nestíháte po ránu snídat? Zkuste tyhle rychlé, zdravé a jednoduché recepty

Zdraví
Čtyři tváře ženy: Jak si správně zorganizovat život podle fází menstruačního cyklu?

Čtyři tváře ženy: Jak si správně zorganizovat život podle fází menstruačního cyklu?

Zdraví
Kvíz: Dobro došli! Jak dobře znáte Čechy milované Chorvatsko?

Kvíz: Dobro došli! Jak dobře znáte Čechy milované Chorvatsko?