Přejít k hlavnímu obsahu

5 věcí, které musíte vědět, když začnete běhat - díl. 2

Běháte a chcete, aby to bylo ještě lepší? Dodržte těchto pět dalších rad:

Soňa Kotulková | 8. 06. 2017

1. Nezapomínejte na hrudník!
Hruď dělá dobrého běžce! Ne, nemusíte mít six-pack, ale zpevněné hrudní svalstvo má dopad na vaši běžeckou formu. Na cestě za pevnějším svalstvem na břichu a hrudníku pomohou tradiční leh-sedy, skvělá je i jóga nebo pilates.

2. Kombinovaný trénink
Zařaďte do svého tréninku posilování. Nohy jsou při běhu na asfaltu vystaveny obrovskému tlaku a čím budou silnější, tím lépe. Cvičení jako výpady nebo dřepy je skvělé, stejně jako posilování činkami nebo některé nohy posilující pozice z jógy.

3. Správná výbava
Nemusíte hned kupovat kompletní běžecký šatník, ale ženy by si rozhodně měly pořídit kvalitní sportovní podprsenku, jinak vás budou pohupující se prsa při běhu obtěžovat a poklesu ňader byste se do budoucna asi také raději vyvarovala… Co se týče materiálu oblečení, pozor na bavlnu, snadno nasaje pot, bude vám zima a oblečení ztěžkne. I sebelevnější triko z chytrého materiálu určené na sport vás zahřeje při chladném dni, a naopak ochladí během veder. Dobrá výbava vám může běh skutečně hodně ulehčit a nemusí ani stát majlant.

4. Dopřejte si dost času na odpočinek
Je to základ, zvlášť když začínáte. Ale i maratonci a elitní běžci moc dobře vědí, jak důležité jsou odpočinkové dny – máme na mysli absolutní odpočinek, vaše svaly potřebují na obnovu dostatek času. Pokud jim ho nedopřejete, budou oslabené a snáze si přivodíte zranění.

5. Nebojte se aplikací
Běhací aplikace pokročily a smartphone vám může s běžeckým tréninkem opravdu hodně pomoci, nechte ho, ať vám změří uběhnutou trasu a spočítá spálené kalorie. Navíc se můžete s výsledky chlubit rodině a přátelům nebo je třeba sdílet na sociálních sítích.