V době sociálních sítí může být hvězdou každý. Co když se ale budoucí celebrita zrovna skrývá pod vaším gaučem nebo právě spokojeně podřimuje v pelíšku? Vítejte ve světě, kde se z domácího mazlíčka může přes noc stát milionář. A stačí k tomu pouhý mobil.
Promotion

Američan Vari­siri Mathachittiphan navštívil útulek, kde se na první pohled přímo zamiloval do kočky, kterou pojmenoval Nala (foto na následující straně). A protože se chtěl o nový přírůstek podělit s rodinou a přáteli, založil kočce účet na Instagramu. Naliny fotky bavily stále více lidí, a když její snímky publikoval oblíbený server, všechno se trochu vymklo a z původně obyčejného záměru ukázat zvířátko několika známým se vyklubala internetová senzace. Dnes Nalu sleduje téměř tři a půl milionů lidí ze vše koutů světa a mezinárodní společnosti jí platí statisíce korun, aby na svém Instagramu i mimo něj propagovala jejich produkty. Princip je podobný jako u módních blogerů, jenže zatímco oni postují momentky s novými teniskami a kabelkami, Nala si užívá nové granule nebo pózuje v roztomilé kočičí čepičce.

Předražená láska

Zvířátka zkrátka táhnou. Jen ve Spojených státech amerických se za domácí mazlíčky loni utratilo skoro jeden a půl bilionu korun, což je téměř aktuální veřejný dluh České republiky. Tato částka zahrnuje útratu za krmení, hračky, pelíšky, klece, doplňky, zvířecí hotely apod., naše slabost pro zvířata je zkrátka slušný byznys. Nikdy nekončícímu toku peněz napomáhají také trendy, které se v posledních letech mění téměř stejně rychle jako ty lidské. 

I u nás v Česku umíme své zvířecí miláčky rozmazlovat. Téměř tři čtvrtiny tuzemských domácností chovají nějaké zvíře. Průměrný Čech se středně velkým psem za něj ročně utratí okolo 13 až 20 000 korun, za kočku vydá 9000 korun. Podle studie GfK Pet Food & Pet Care považuje 90 % Čechů domácí zvíře za právoplatného člena rodiny. 

gGrumpy Cat, zdroj: Instagram/RealGrumpyCat

Kočka za dvě miliardy

Ale zpátky k čtyřnohým celebritám. Starat se o itinerář zvířecí on-line hvězdy může být časově velmi náročné. Mnoho páníčků má svá stálá zaměstnání a nestíhá odpovídat fanouškům, nezvládá vyřizovat poptávky firem a vlastně ani neví, jak s nimi správně vyjednávat. 

Devětadvacetiletá Tabatha Bundesen, majitelka Grumpy Cat, nejslavnější kočky na světě, opustila práci servírky jen dva dny poté, co se fotka její kočky s věčně naštvaným výrazem stala hitem internetu. Najala si profesionálního agenta a nyní se místo práce raději doma mazlí s chlupáčem, jehož obchodní hodnota je přes dvě miliardy korun. Jiná majitelka...

...CELÝ ČLÁNEK NAJDETE V ZÁŘIJOVÉ MARIANNE!

Promotion