Přejít k hlavnímu obsahu
Promotion
Promotion
Promotion
Promotion
Promotion
Promotion
Krása

Haute couture v kosmetice

Celé tři čtvrtiny z nás používají špatné kosmetické produkty. Řešení je na dohled. Jmenuje se bespoke beauty neboli zakázková krása.

Promotion
Markéta Vörös | 15. 10. 2018

Většina žen nosí špatný make-up. Při jeho výběru chybujeme úplně stejně často, jako když nakupujeme podprsenku. A není se čemu divit. Make-upů i podprsenek je na trhu spousta, člověk neví, jaký si vybrat. Vy se snad ve všech těch možných tónech s nejrůznějšími podtóny, finišem matným, sametovým nebo lesklým a s krycí schopností od lehké po plnou vyznáte? Aby toho nebylo málo, člověk by měl vybírat podle typu pleti. Uff!

xcfdfsf

Firma Boots vlastnící ve Velké Británii síť drogerií přišla proto už v roce 2011 se systémem, který zákaznicím poradí, jak vybrat ten správný make-up. Zohledňovali v něm kritéria jako barvu očí, tón či strukturu pleti nebo věk. Formuláře zjišťující o svých zákaznících podobná data zařadila na své stránky spousta on-line prodejců kosmetiky, největší popularity se ale takzvaná bespoke beauty, v překladu zakázková krása, dočkala teď. O celých sedm let později. 

Díky, Rihanno!

Proč právě teď? Vysvětlení je hned několik. Doba se změnila a reklamní slogany hlásající „padne všem“ jsou minulost. Za fenoménem bespoke beauty stojí i zpěvačka Rihanna. Ta je krásou přímo posedlá, střih a barvu vlasů mění několikrát ročně a za návštěvy kadeřníka a kosmetických salonů utrácí miliony dolarů. Rihanna má dnes vlastní úspěšnou kosmetickou značku Fenty Beauty, která si zakládá na tom, že tu seženete make-up pro všechny tóny pleti: vybere si tu Švédka, Indka i mulatka.  

A pak je tu faktor číslo dvě, touha lišit se. Protože čím víc se v dnešní době odlišujete, tím jste zajímavější a to je IN! Pamatujete si na rok 2015? Tehdy si většina žen nechala dorůst pořádně husté obočí po vzoru Cary Delevingne. Cara je opravdu pokroková osobnost, silná individualita s touhou se lišit. Určitě ale tato modelka netušila, že miliony žen po celém světě budou chtít vypadat jako ona a fenomén individuality skončí přímo ukázkovou stádností. 

Ale vraťme se k bespoke beauty, za tento fenomén můžeme kromě Cary a Rihanny i my, řadoví zákazníci. Jsme totiž stále náročnější. Spousta produktů je dnes eko či gender free, ale my stále hledáme něco navíc – personifikaci. 

Kam se za bespoke vydat? V Česku máme tradičně trochu zpoždění, ale za pár měsíců se to určitě změní. Za zmínku rozhodně stojí britská značka Cosmetics à la carte. V jejich londýnském butiku vám vyškolené vizážistky vyberou a namíchají na míru třeba make-up, tónovací krém či korektor. A pokud byste měla zájem o cokoli jiného, vyrobí vám to zakladatelka značky Lynne Sanders ve své londýnské laboratoři. A jaké jsou ceny? Haute couture make-up vás vyjde na 58 liber, což je, myslím, celkem rozumná částka. Bespoke samozřejmě vyznávají i další značky. Můžete si třeba nechat vyrobit řasenku na míru od společnosti Eyeko, jejíž ambasadorkou je jedna z nejvíc cool holek na světě Alexa Chung. Za 33 liber vám dorazí řasenka v obalu s vaším monogramem! Musím přiznat, že s myšlenkou řasenky na míru momentálně silně koketuji.

A to není všechno! Toužíte být sama sobě vlasovou koloristkou? Tento sen vám pomůže splnit značka eSalon vytvářející barvy vlasů na míru, objednat si je můžete až domů, stačí k tomu vyplnit krátký dotazník. V parfémářském odvětví vládne bespoke také. Třeba britská parfémářská rodina Floris vyrábějící parfémy pro anglickou královskou rodinu ráda zhotoví vůni i pro vás. Jen se připravte na to, že vám z účtu odejde 4500 liber. Díky bespoke se zkrátka kosmetický svět otřásá v základech – tomu říkáme neomezené možnosti!

Promotion
Promotion
Promotion
Promotion
Promotion
Promotion
Promotion