Přejít k hlavnímu obsahu
Novinky

Minimalismus potkal svíčkovou: Nový trend ve vaření dobývá české domácnosti

Čisté linie, přírodní materiály a chytrá řešení. Nové trendy ve vaření i stolování dokazují, že funkčnost a útulnost se dají spojit. Češi si zamilovali kuchyně, které dýchají klidem a inspirují k domácím rituálům.

Přidejte si Marianne do oblíbených na Google zprávách
Martina Mádlová | 8. 10. 2025

IKEA má za sebou více než 80 let zkoumání toho, jak lidé žijí doma. A jedno je jasné, kuchyň zdaleka není jen místem, kde vznikají pokrmy. Je to prostor setkávání, sdílení a každodenních rituálů. Právě proto si švédský gigant zvolil pro následující rok téma „vaření a stolování“ jako hlavní oblast, na kterou zaměří pozornost. Od září 2025 postupně uvádí na trh stovky novinek, které mají vaření i stolování zpříjemnit, zjednodušit a dodat jim nový rozměr, ať už jde o chytrá úložná řešení, cenově dostupné vybavení nebo inovativní plánování kuchyní online.

Galerie: Inspirace na moderní stolování
Mohlo by se vám líbit

Barva roku 2026 je tady: Někoho rozzlobí, jiného nadchne

Univerzální žlutozelená barva s poetickým názvem Secret Safari byla vybrána společností PPG jako barva roku 2026. Nový odstín v sobě spojuje vitalitu s vyrovnaností a díky své proměnlivosti je ideální do interiéru i na zahradu.
marianne.cz

Jak Češi vaří a jedí?

Statistiky ukazují, že Češi mají k jídlu vřelý vztah.

  • 84 % Čechů považuje jídlo za víc než jen zdroj energie.
  • 42 % vnímá doma uvařené jídlo jako zdravější než to kupované.
  • 25 % lidí rádo v kuchyni experimentuje a 34 % rodičů zapojuje děti do vaření.
  • 27 % Čechů se začalo častěji stravovat doma a třetina aktivně omezuje plýtvání jídlem.
  • 56 % Čechů má pozitivní pocit ze svého „života doma“. Zajímavé ale smutné je, že 15 % Čechů má pocit negativní.

A co je typicky české? Čtvrtina domácností má „kouzelný šuplíček“ na sladkosti, speciální zásuvku, kterou má doma výrazně víc Čechů (čtvrtina) než je světový průměr a třetina Čechů začala minimalizovat plýtvání jídlem.

Kuchyň jako srdce domova

Během následujících měsíců dojde k představení více než 400 nových výrobků zaměřených na šest klíčových oblastí života v kuchyni: přípravu jídla, vaření, prostírání a servírování, stolování, úklid a organizaci. Cílem je pomoci lidem, aby se v kuchyni cítili dobře bez ohledu na prostor, rozpočet nebo životní styl. „Kuchyně by měla být místem, kde se cítíme dobře bez ohledu na její velikost, uspořádání nebo rozpočet. Naše produkty a řešení pomáhají překonávat překážky, které mohou bránit pohodlnému a radostnému životu v kuchyni. Malý prostor? Nabízíme chytrá řešení, která šetří místo. Nepořádek? Usnadňujeme organizaci. Vysoké náklady? Snažíme se, aby kvalitní vybavení bylo dostupné pro každého,“ vysvětluje Štěpán Skyba, manažer sortimentu kuchyní z IKEA Česká republika, Maďarsko a Slovensko.

Chytré plánování a dostupné inovace

Velkou změnou je nový online plánovač kuchyní, který byl spuštěn v létě. Zákazníci mohou intuitivně pracovat s realistickým 3D návrhem, vidí celkovou cenu i možnosti měsíčních splátek a celý projekt spravují na jednom místě. Jídlo je v IKEA dlouhodobě víc než jen doplněk k nákupu. Ročně její restaurace, kavárny a bistra v Česku navštíví přes 5 milionů zákazníků a nabídka ikonických masových kuliček se letos rozšíří. V říjnu dorazí falafelové kuličky a v roce 2026 přibydou i rybí. „My v IKEA jsme přesvědčeni, že jídlo není jen palivo. Jsme tu, abychom vám pomohli naplno si užít každý okamžik spojený s jídlem, ať už se odehrává kdekoliv,“ vysvětluje František Šašek.

Mohlo by se vám líbit

Inspirace z africké divočiny pro každou rodinu: Nová kolekce Ikea sází na dřevo, barvy a přírodu

Rodiče si se svými dětmi hrají čím dál tím víc a kladou důraz na to, aby dětský pokoj nebyl jen místem ke spaní, ale i prostorem pro hraní, tvoření a propojení s přírodou. Podle IKEA Play Report 2024 se více než polovina rodičů věnuje hraní s dětmi častěji než před několika lety. A to si zaslouží odpovídající prostředí. Právě teď je v kurzu Savana styl, který čerpá inspiraci z divoké přírody, teplých tónů a přírodních materiálů.
marianne.cz
Zdroj článku
Marianne je i na sociálních sítích:
×