Přejít k hlavnímu obsahu
Móda

Pantofle Birkenstock se dočkaly premiéry na fashion weeku v Paříži

Německá značka bot, které stále vzbuzují v módním světě tak trochu rozruch, se minulou sobotu po 242 letech na trhu konečně dočkala svojí první přehlídky na fashion weeku v Paříži. Birkenstock někdo považuje za pouhé přezuvky, jiný za pracovní obuv, další zase za ryze stylový prvek. Proč se tedy tato značka rozhodla postavit vedle jiných, mnohem luxusnějších? Odpověď se dozvíte v následujících řádcích.

Eliška Vrbová | 2. 07. 2017

Birkenstock je původně značka zdravotnické obuvi a tak ji i většina z nás stále vnímá. Proto když se poprvé objevil trend nosit Birkenstock i takzvaně "na ven" k běžným outfitům, následovalo i spoustu rozporuplných reakcí. Události minulého víkendu však pohled na tyto německé pantofle už navždy změnily - staly se totiž skutečnou fashion obuví díky své vlastní přehlídce v Paříži na tamním týdnu módy.

 

Zobrazit příspěvek na Instagramu

Tato německá značka byla založena už v roce 1774, takže se jedná o firmu s opravdu neuvěřitelnou historií, přehlídku přímo v Tuilerijských zahradách v samém centru pařížského fashion weeku od nich však nikdo nečekal. Pavilon byl vyzdobený ve velkém stylu borovicemi a uklidňujícími zelenými aranžemi. Šlo o show, kde celkem 40 modelek obulo 115 různých párů bot Birkenstock. Dokonce zde byl i výběr z úspěšné řady postelí s korkovým základem potažených kůží, na nichž mohli návštěvníci poté celou přehlídku v klidu probrat.

Zobrazit příspěvek na Instagramu

Takže jak se věci teď mají? Proč se vlastně firma Birkenstock chtěla dostat na pařížský fashion week? "V módním průmyslu jsme už opravdu dlouhou dobu. Projděte se a zeptejte se všech nejlepších fotografů a stylistů. Všichni nosí Birkenstock...," říká výkonný ředitel společnosti Olivier Reichert. "Nejdeme však do arény s nejlepšími módními značkami. Jen se zde snažíme otevřít prostor, kde lidé mohou relaxovat a dát si drink. Chceme se přidat do rodiny, nechat je podívat se na naši novou kolekci. Ale jinak na módní stránku naší značky nechceme nijak tlačit, je nám dobře tam, kde jsme teď," vyvrací Reichert domněnku, zda Birkenstock chce přidat značce módní pozlátko.

Birkenstock dnes produkuje 1800 druhů obuvi a je obrovskou a vskutku úspěšnou společností. K tomu, aby se jí dařilo, svět módy nepotřebuje. Přesto zvládla uskutečnit úspěšnou módní přehlídku, kterou dokázala, že kdyby přeci jen chtěla, mohla by se s ostatními značkami klidně srovnávat.

A co vy, máte už své legendární Birkenstocky?

Marianne je i na sociálních sítích:

Související články

Móda
Ani Kate Middleton, ani Meghan Markle: Nejstylovější členky královských rodin, o nichž jste neslyšeli

Ani Kate Middleton, ani Meghan Markle: Nejstylovější členky královských rodin, o nichž jste neslyšeli

Móda
Nečekaný módní trend zimy 2024: Nejnudnější bunda posledních let hlásí velký comeback

Nečekaný módní trend zimy 2024: Nejnudnější bunda posledních let hlásí velký comeback

Móda
Pohodlné, trendy i něžné: Nejkrásnější vánoční spodní prádlo roku 2024, které si zamilujete

Pohodlné, trendy i něžné: Nejkrásnější vánoční spodní prádlo roku 2024, které si zamilujete

Móda
Vypadat jako šprtka nikdy nebylo stylovější: Nejkrásnější dioptrické brýle zimy 2024

Vypadat jako šprtka nikdy nebylo stylovější: Nejkrásnější dioptrické brýle zimy 2024

×
  • Marianne
  • 899 Kč
  • ROČNÍ PŘEDPLATNÉ MARIANNE + SKINPERFECT PRIMER + DIGI VERZE ZDARMA
  • obrázek magazínu ROČNÍ PŘEDPLATNÉ MARIANNE + SKINPERFECT PRIMER + DIGI VERZE ZDARMA
  • Předplatit