Přejít k hlavnímu obsahu
Móda

Značka Burberry chce do roku 2025 přestat používat plasty

I když se to na první pohled nezdá, plastové obaly hrají v módním průmyslu velkou roli. Ať už při balení objednávek z e-shopů či při uskladňování oblečení na prodejnách. Britský módní dům Burberry se proto rozhodl, že plastové obaly do roku 2025 nahradí jinými, k životnímu prostředí šetrnějšími, materiály.

Eliška Vrbová | 16. 03. 2019

Udržitelnost módy je dnes jedním z nejdiskutovanějších témat. Řeší se materiály, výrobní procesy a množství odpadu, který oděvní průmysl vyprodukuje. A to se netýká jen řetězců, ale především luxusních značek, na něž společnost klade čím dál tím větší nároky v tom, aby byla výroba jejich oblečení transparentní.

I přesto, že se spoustu značek snaží hledat způsoby, jak vyrábět udržitelnějším způsobem, málokdy vám online objednané zboží přijde zabalené jinak než v plastu. Obvykle nechybí plastové sáčky i bublinková fólie, přestože zboží není nijak křehké a není tedy potřeba, aby bylo zabalené v tolika plastech. Tyto plasty navíc po rozbalení balíku většinou okamžitě vyhodíme a vzniká tak zbytečný odpad. 

Proto britská značka Burberry řekla dost. Tento tradicí ověnčený módní dům charakteristický béžovými trenčkoty a kostkovanými šálami veřejně oznámil, že chce do roku 2025 omezit co nejvíce nepotřebných plastových materiálů při balení zboží. Například kabelky už nebudou do obchodů dováženy zalaminované v plastových obalech, stejně tak u oblečení nebude každý kousek zabalený zvlášť. Za poslední dobu se značce Burberry podařilo snížit použité množství plastů o 29 tun.

Burberry chce do konce roku nahradit ekologičtější variantou i plastová ramínka. Zákazníkům nabídne možnost recyklace starých ramínek, která mají doma a nevyužijí je.

Britský módní dům začal s kroky k etičtější módě už vloni v září, kdy oznámil, že ve svých kolekcích už nebude používat pravou kožešinu. Pod vedením kreativního ředitele Richarda Tisciho tak vůbec poprvé na přehlídkovém mole u Burberry uvidíme umělou kožešinu.