Už se vidíte na dovolené? A jste správně připraveni?
Přípravy na dovolenou finišují a vše již máte zabaleno. Co ale dělat, když se něco přihodí?
Období dovolených je v plném proudu a cestovatelů do zahraničí tak jen a jen přibývá. Spoustu z nich si ale neuvědomuje, že v zahraničí kromě hezkých chvil mohou nastat i nepříjemné situace, na které se člověk jen těžko připraví. Poté už však bývá pozdě. Mnohdy přitom stačí málo.
Ať už se člověk chce jen opalovat na pláži, nebo podnikat túry a výlety, onemocnění ho může potkat kdykoliv. A není nic nepříjemnějšího, než celou dovolenou promarodit a ještě k tomu např. platit zbytečně za ošetření, které může pokrýt pojišťovna. Stačí si jen sjednat kvalitní cestovní pojištění, jež vás ochrání, a to při onemocnění, při zpoždění zavazadel dopravcem, zrušení letu, nebo pokud způsobíte škodu někomu jinému atd.
Dle statistik společnosti AXA Assistance, která je přední společností v oblasti pojištění a asistence, jsou nejčastěji řešené případy právě ošetření u lékaře z důvodu poranění od živočichů (např. mořského ježka) a virových či střevních onemocnění. K těm nejčastěji dochází z důvodu změny prostředí.
Ošetření v zahraničí může přijít např. až na 6 milionů
V dubnu AXA Assistance řešila velice závažné onemocnění jednoho ze svých klientů v Indonésii. Šlo o život, kdy bylo potřeba vyhledat adekvátní lékařské zařízení. To nejbližší se však nacházelo v Singapuru. Leteckým speciálem bylo proto nutné transportovat jej do tamější nemocnice, kde byl hospitalizován na jednotce intenzivní péče. Po stabilizování pro něj AXA Assistance vyslala jednoho ze svých lékařů, aby jej doprovodil při převozu zpět do Čech. Celkové náklady na ošetření a transporty vyšly na 6 milionů korun. Kdyby dotyčný neměl pojištění s léčebnými výlohami bez limitů, musel by vše uhradit ze svého!
„Velmi často se setkáváme se situacemi, kdy si jedinci neuvědomují náklady za jednotlivé úkony, jež jsou v případě ohrožení života provedeny, a především kvalitu asistenční podpory. Při sjednávání pojištění je proto důležité dbát nejen na rozsah a krytí jednotlivých rizik, ale také na to, u koho se pojišťujete. Pro někoho drobnost, která ale ve finále může ovlivnit vaši dovolenou i zdraví,“ uvádí Jaroslav Holý z AXA Assistance.
Vnitřek speciální letecké ambulance, která umožňuje transport pacienta při závažném onemocnění
Několik užitečných tipů před odjezdem
Upřímně, ani to nejlepší pojištění v dané situaci neumí zázraky. Bohužel. Důležité naopak je, jak se zachováte vy a především, jak se na veškeré situace správně připravíte. Protože jen ten, kdo je připraven, není překvapen. Nejdůležitější je vždy postupovat s chladnou hlavou, kontaktovat asistenční službu své pojišťovny, která by vám měla být k dispozici nonstop a zjistí pro vás potřebné informace.
Základem správného postupu by vždy mělo být:
- Kontaktování asistenční linky
- Obstarání veškeré potřebné dokumentace
- Uplatnění nároku po návratu z ciziny co nejdříve