Takto zorganizovaný šuplík by vám i japonská guru úklidu Marie Kondo mohla závidět.
Promotion

Pokud zbožňujete kosmetiku, pak nám asi dáte za pravdu, že se snadno nahromadí. Stačí pár návštěv drogerie a dno kosmetického šuplíku se prohýbá o sto šest. A tak se postupem času stává z kosmetické přihrádky bermudský trojúhelník, který pohltí všechny oblíbené kosmetické produkty. Obzvláště si s chutí smlsne na těch, které nutně potřebujeme. Zkuste se během jarního úklidu zaměřit i na organizaci vaší kosmetiky. Nejen, že možná najdete oblíbený make-up, po kterém jste vyhlásila celostátní pátrání už před půl rokem, ale především budete mít z dobře zorganizované kosmetiky dobrý pocit.

Třídění

Máte ve svém šuplíku pět otevřených řasenek? Rtěnky prazvláštních barev? Nebo třeba make-up, který jste si pořídila ještě na základní škole? Ať už k daným kosmetickým produktům máte jakýkoliv citový vztah, zde musíte být nekompromisní. Z kola ven musí jít veškerá kosmetika, které prošla expirační lhůta. Zároveň se zbavte všech produktů, které vůbec nepoužíváte a pravděpodobnost, že byste je vůbec někdy použila, je minimální. Uvidíte, že tyto výrobky udělají radost třeba maminkám z azylových domů nebo vašim kamarádkám.

Co mi zbylo?

Protříděnou kosmetiku denní potřeby následně rozdělte do třech skupin – kůže (primer, make-up, pudr, bronzer, tvářenka), oči (obočí, oční stíny, řasenka, linky) a rty (primer, rtěnka, lesk, balzám). Na další hromádku vložte dekorativní kosmetiku, kterou používáte při zvláštních příležitostech a neopomeňte ani na produkty, které se zaměřují na vlasy, péči o pleť, nehty a tělo.

Štětce

Organizace

Kosmetika je protříděna, a tak už zbývá poslední – uložit ji do přehledného organizéru. Plastové pořadače na kosmetiku můžete sehnat na internetu i v kamenných obchodech, pokud ale nechcete zbytečně utrácet, skvěle vám poslouží krabice od bot, sklenice od vyhořelých svíček nebo třeba i vymytý kelímek od vašeho oblíbeného tall latte. Možností, jak vytvořit přehledný organizér, je nespočet, a tak je jenom na vás, jakou cestu zvolíte. Myslete pouze na to, že objemné a velké výrobky, jako jsou tělová mléka, šampony, parfémy se vyplatí mít ve velkých krabicích, naopak dekorativní kosmetiku se hodí mít vždy po ruce, a to třeba v zásuvce nebo v menším organizátoru na toaletním stolku.

Nejtěžší úkol

Možná nám dáte za pravdu, že paradoxně nejtěžším úkolem je, aby vzniklý pořádek vydržel alespoň několik následujících týdnů. Skvělým pomocníkem vám proto může být pravidlo „one in, one out“. V praxi to znamená, že každý nový produkt vyšoupne z kosmetického šuplíku produkt starý. Možná to zní příliš drsně, ale věřte - funguje to. 

ČTĚTE TAKÉ: 5 tipů, jak správně skladovat oblečení

Promotion