Přejít k hlavnímu obsahu
Móda

Móda & technologie: Nákupní revoluce on-line

Chytrý telefon dnes držíme častěji než nákupní košík. Kdo by se chtěl prodírat Zarou ve slevách, když si stejnou sukni jako v obchodě může objednat pěkně v pohodlí domova?

Karin Dimitrovová | 6. 10. 2017

Odhaduje se, že technologie v dnešní době ovlivňují až 74 procent prodeje luxusního zboží. V praxi to znamená především to, že ještě předtím, než si zákazník něco u značky koupí, tak se s tím už setkal v digitálním prostředí – třeba v podobě lajkovaného outfitu na Facebooku či Instagramu. A to minimálně jednou.

Obchod bez adresy

Nedávno jsem se po delší době viděla se svou kamarádkou, stylistkou Milenou Zhuravlovou. Nadšeně mi vyprávěla, jak si založila vlastní kurátorský concept store Symbols. Nemá žádnou stálou adresu, prodává výhradně prostřednictvím internetu. Což samozřejmě není na módním poli žádná převratná novinka, zajímavá je spíše strategie, díky které se její produkty dostaly do povědomí potenciálních zákaznic. Jako promo Mileně bohatě stačil Instagram, díky kontaktům mezi modelkami, celebritami a módními insidery se zpráva o jejím portfoliu značek začala šířit a teď nestačí zboží dovážet. Nic víc nebylo třeba. 

Z Instagramu, Facebooku a dalších sociálních sítí se dnes stávají jakési nové reklamní bannery. Zákazníci totiž začínají být proti klasické reklamě imunní, nevěří jí a chtějí si sami vybírat, koho a za jakých podmínek budou poslouchat. Značky změnu trhu vycítily poměrně rychle a rozhodly se své produkty nabízet pomocí influencerů, lidí, jejichž názory mají na Facebooku či Instagramu velkou váhu. Když totiž novou sukni vidí v mobilu cestou do práce desetitisíce žen, je velká pravděpodobnost, že si ji během obědové pauzy dost z nich taky poběží koupit.

Zákazník konečně pánem

Když jsem našla v koláči jedné nejmenované pražské pekárny kousek drátu, ani mě nenapadlo psát stížnost e-mailem nebo do prodejny zajít. Místo toho jsem se o zkušenost podělila se svými followery na Instagramu. Kousek drátu v pečivu je docela závažný přešlap, a tak neuškodí okolí na něj upozornit. Značku jsem samozřejmě označila, aby na problém mohli také reagovat, což se vzápětí také stalo...

...CELÝ ČLÁNEK NAJDETE V MÓDNÍM SPECIÁLU MARIANNE FASHION!

 

fashion

Svůj módní speciál Marianne Fashion najdete na stáncích nebo si ho můžete objednat zde: http://send.cz/casopis/1079/marianne-special

Marianne je i na sociálních sítích:

Související články

Móda
Nejlepší vánoční outfity členů královských rodin: Inspirujte se princeznou Dianou či kněžnou Charlene

Nejlepší vánoční outfity členů královských rodin: Inspirujte se princeznou Dianou či kněžnou Charlene

Móda
První velká módní předpověď 2025: 8 oblíbených trendů, které budeme nosit i příští rok

První velká módní předpověď 2025: 8 oblíbených trendů, které budeme nosit i příští rok

Móda
Po trendy sukních je tu další saténový hit zimy 2024. Milovnice tichého luxusu ho budou milovat

Po trendy sukních je tu další saténový hit zimy 2024. Milovnice tichého luxusu ho budou milovat

Móda
Končí trend vínové? Módní expertky předpovídají pro rok 2025 triumf zcela jiné barvy

Končí trend vínové? Módní expertky předpovídají pro rok 2025 triumf zcela jiné barvy

×
  • Marianne
  • 1 099 Kč
  • ROČNÍ PŘEDPLATNÉ MARIANNE + ULTRAZVUKOVÁ ŠPACHTLE ETA + DIGI VERZE ZDARMA
  • obrázek magazínu ROČNÍ PŘEDPLATNÉ MARIANNE + ULTRAZVUKOVÁ ŠPACHTLE ETA + DIGI VERZE ZDARMA
  • Předplatit