Přejít k hlavnímu obsahu
Marianne Bydlení Objednat >
Marianne Venkov & styl Objednat >
Téma Marianne

Nenechte se napálit

Boom slevomatů nás zasáhl vší silou. Znám lidi, kteří denně odebírají nabídky několika slevových serverů a hojně nakupují. Přitom je tak snadné se spálit.

Redakce Marianne | 12. 07. 2013

Na slevomatech můžete koupit cokoli – od letní dovolené až po ponožky. Jaké to ale je, když si koupíte službu, kterou dopředu můžete jen těžko odhadnout? Ani já jsem se nevyhnula nepříjemnému překvapení.

Víkend hrůzy

Čekalo na mě v podobě prodlouženého víkendu v luhačovickém hotelu. Po koupi voucheru za několik tisíc jsme celí natěšení, leč unavení po cestě dorazili na vytoužené místo – starý socialistický hotel, kde mi pokoje připomínaly nenáviděné koleje. To však nebylo nic ve srovnání s tím, co následovalo. Slibovaná večeře ve formě vepřových hodů obsahovala toto – studenou šunku, tlačenku, křen a chléb. Nevěříte? Nejen my, ale všichni hosté, kteří jeli možná i půl dne, odcházeli na svoje pokoje s kručícím žaludkem. Snídaně druhý den byla tak hrozná, že jsem konstatovala, že i já v metru se nasnídám líp, a ani další večeře nebyla o moc lepší. K tomu se přičetl neinformovaný personál, kterého navíc bylo málo. Kde byla příčina? Hotel se po skončení sezony snažil ještě něco přidat do své kasičky. Najal si levnou pracovní sílu, která evidentně do hotelu ani nepatřila, a teď si s tím poraďte. Neumíte si představit ten mumraj lidí na recepci při odjezdu. Všichni tihle lidé se nechali napálit a zaplatili za víkend několik tisícovek, aby odjeli polohladoví do svých domovů, napadlo mě.

Nenechte se napálit

Ve výběru stovky slevových portálů se málokdo orientuje. Odborníci proto radí, abyste dali na přední slevové servery, které mají pozitivní reference, například Slevomat. Seriózní jednání, garance kvality a snaha udělat pro spokojenost zákazníka všechno jsou totiž dobrou vizitkou nejen pro hotely, ale i pro samotné servery, které slevy s hotely domlouvají. Obchodníci mají poradit hoteliérům, jak slevy postavit tak, aby byly výhodné pro obě strany. Tedy aby hotely zaplnily hluchá místa, kdy je nižší obsazenost, a hosté něco ušetřili třeba tím, že přijedou na konci sezony. Kvalita služby poskytovaná na voucher však nesmí pokulhávat za standardem. Pokud ucítíte, že za svůj voucher dostáváte horší službu, ozvěte se.

recepcni

Na detailech záleží

Kde ještě může být zádrhel? Nezapomeňte si přečíst podmínky uplatnění voucheru a to, co za něj v hotelu dostanete. Může se stát, že ceny za parkování a v restauraci několikanásobně překročí běžné relace. A že nevíte, co se skrývá pod pojmem snídaně, polopenze, wellness procedura? Nejlepší je přímo do hotelu zavolat a zeptat se, jakou formou jsou jídla podávaná a jaký bude přibližně jídelníček. Může se stát, že ráno místo vysněného ovoce dostanete vlažnou překapávanou kávu a rohlíky ze včerejška a že si při večeři nebudete moci vybrat ani ze dvou jídel, jako se to stalo mně. Ožila ve mně vzpomínka na dřívější školní jídelnu.

Buďte aktivní

Odborníci vědí, jak klientům pomoci. „Řada slevových portálů má možnost ohodnocení zájezdu, využijte ji. Zpětná vazba je důležitým regulátorem kvality nabízených zájezdů, bez ní jen těžko slevový portál může zlepšit svoje služby a reagovat adekvátně na stížnosti.“ Také vy využívejte hodnocení pro svoje rozhodnutí, pokud jedete do hotelu nebo na zájezd, jež se na portálu objevily častěji. Máte-li pochybnosti o celkové důvěryhodnosti slevového portálu, ale zrovna tu konkrétní nabídku nutně potřebujete, ověřte si poskytovatele zájezdu. Jaké má recenze na internetu? Jaký je poměr negativních a pozitivních ohlasů a zda znají konkrétní hotel nebo cestovní kancelář vaši přátelé. Váš aktivní přístup vás může ochránit před nepříjemným zjištěním, že jste koupili zajíce v pytli.