Ze začátku držíte mobilní telefon v ruce jenom v nejnutnějších případech, postupem času si ale k němu vytvoříte pevné pouto, které by s klidem mohlo konkurovat láskyplným dvojicím z pera Rosamunde Pilcher.
Promotion

Závislosti mohou být lehké i vážnější. Mohou více či méně ovlivňovat váš každodenní život, a především jim nedělá problém z vás udělat zcela jiného člověka. Problém je ale v tom, že se ve společnosti mluví především o závislostech na cigaretách, alkoholu či drogách, závislost na mobilu bývá bagatelizována a často i přehlížena. Avšak pokud se rozhlédneme po ulici, pravděpodobně mnohem více lidí bude namísto cigarety držet v ruce mobilní telefon. Rozhodně bychom tedy neměli závislost na telefonu opomíjet, týká se totiž nás všech, a je jedno, jestli je vám patnáct, pětadvacet nebo padesát.

Závislos

Jsem také závislý?

Pokud máte pocit, že se váš vztah s mobilem vymkl kontrole, pak si vyzkoušejte jednoduchý test. Na konci dne si sedněte a odpovězte na níže položené otázky. Samozřejmě je jasné, že mnoho lidí musí mobilní telefon používat ke své práci. Je tedy důležité myslet na to, že problém nastává ve chvíli, kdy na mobilu neřešíte pracovní záležitosti, nýbrž prokrastinujete na Instagramu, jste neustále online na Messengeru, odhalujete novinky prostřednictvím Facebooku nebo si krátíte volnou chvíli hraním her.

Začátek dne:

  1. Sáhli jste po mobilu ještě před tím, než jste vstali?
  2. Je mobilní telefon vaším parťákem během snídaně?
  3. Používali jste mobil při cestě do práce?

Pracovní den:

  1. Máte během pracovního dne položený mobil na stole?
  2. Sáhnete po něm v práci i v momentě, kdy neřešíte pracovní záležitost?
  3. Berete si s sebou mobil na obědovou pauzu?

Večer:

  1. Trávíte na mobilu více jak hodinu svého volného času?
  2. Máte mobil položený vedle sebe na pohovce?
  3. Když jste s kamarády v restauraci, máte mobilní telefon na stole?

Před spaním:

  1. Nabíjíte si mobil u postele?
  2. Jste na mobilu ještě v posledních vteřinách před spaním?
  3. Stává se vám, že čtení knížky vyměníte za surfování po internetu?

Mobil

Chci se hodit do offlinu

Odpověděli jste na většinu otázek ANO? Pak je nejvyšší čas si od mobilního telefonu trošku odpočinout. Způsobů jak toho dosáhnout, je hned několik. Nejdůležitější ale je, abyste měli pevnou vůli a nenechali se přítomností mobilu rozhodit.

Tip č. 1 – Přehoďte svůj mobil do černobílé

První a velmi nenáročný krok k tomu, abyste na mobilním telefonu trávili méně času, nás hodně baví. Jeho kouzlo tkví pouze v tom, že si v nastavení telefonu změníte barvy plochy. Z barevného mobilního miláčka se rázem stane černobílý přízrak, na který se vám nechce dívat. Možná to zní jednoduše, avšak věřte, že Instagram bez barev vás natolik otráví, že ho stěží „zčekujete“ jednou za den. Obdobně je to třeba i u hraní her, čehož by mohly využít všechny maminky, které trpí tím, že jejich potomek je neustále ponořený do mobilu. Změňte nastavení a uvidíte, že ho hry rychle přestanou bavit.

Tip č. 2 – Nastavte si časovač

Věděli jste o tom, že u některých aplikací lze nastavit, jak dlouho je daný den budete používat? Pokud ne, pak určitě tuhle funkci vyzkoušejte. U dané aplikace si nastavíte časový limit, při vypršení limitu se vám přístup do aplikace zablokujete a vy si budete muset počkat na nový den. Zároveň se díky této funkci naučíte být v dané aplikaci produktivnější.

Tip č. 3 – Do ložnice vstup zakázán

Mnoho času strávíme na mobilu před spaním a těsně po probuzení. Co si takhle určit pravidlo, že mobil nesmí přes práh vaší ložnice? Vždyť v noci vás kamarádky, práce ani Instagram nepotřebují, a tak nabíjejte mobil třeba v kuchyni nebo v obýváku. Uvidíte, že tento krok se pozitivně promítne i na vašem spánkovém režimu.

Kolik času trávíte na svém mobilu vy?

ČTĚTE TAKÉ: 5 varovných signálů, které odhalí závislost na Instagramu

Promotion