Přejít k hlavnímu obsahu
Krása

Ajťáka Daniela přestaly bavit běžné parfémy: Ve 34 letech založil značku s nejodvážnějšími českými niche vůněmi

Roky se Daniel Leitner pohyboval v IT prostředí, ale část jeho kreativní duše chřadla. Protože vždy miloval vůně, rozhodl se absolvovat parfumérský kurz ve francouzském Grasse. Se zabejčeností sobě vlastní a jasnou představou hned rozjel vlastní značku vůní OURTE, která odráží jeho tři největší vášně: intimitu, jídlo a Orient.

Přidejte si Marianne do oblíbených na Google zprávách
Nina Vránová | 23. 10. 2025

Spojení temnoty a gurmánství

Chyběl mi brand, který nebude dělat pořád ty stejné vůně dokola – citrusy, svěží tóny, dřevo a květiny. Chci spojit temnotu a gurmánství. Hrát si s ingrediencemi, kontrasty, emocemi. Pak jsem začal ladit koncept, který by vystihoval můj styl – delikátní, dekadentní a naprosto unikátní.  Celý proces trval zhruba dva roky. Byla to směs euforie, totálního chaosu a intenzivního učení. Nicméně výsledek stojí za to,“ líčí Daniel Leitner.

Mohlo by se vám líbit

Čisté a smyslné parfémy: Tohle je 15 nejlepších skin vůní roku 2025

Ovocných, dřevitých i květinových parfémů je všude spousta. Už jste ale slyšela o kožených parfémech? Nemáme na mysli ty, které voní jako vintage bunda nebo sedačka v autě, ale jako vaše pokožka v té nejlepší a nejpříjemnější podobě. Pokud jste dosud neslyšela o podmanivých a kouzelně čistých skin scents, je na čase se s nimi seznámit.
marianne.cz

DNA parfémové značky OURTE

Daniel Leitner má v portfoliu zatím čtyři vůně, ale chystá se na další, nezaměnitelnou. „OURTE je tu pro všechny, kteří chtějí kašlat na předsudky, vybočit z řady. Neřeším, jestli jste muž, žena, nebo to, kolik vám je. Naši zákazníci milují silné emoce, chtějí být zapamatovatelní a nebojí se provokovat. Neberou vůni jako doplněk, ale jako součást nálady, identity nebo momentu,“ doplňuje Daniel Leitner.  A co se skrývá za názvem brandu? O – originality, U – unconventionality, R – rebellion, T – trends, E – experience.

Vůně jako součást luxusního menu

Nechci dělat další sterilní luxus, který se bojí být sexy nebo drzý. Neprodávám jen vůně – prodávám zážitky. Už samotné názvy parfémů jsou chytlavé. Každá vůně má svou specifickou barvu, která odráží náladu, inspiraci nebo ingredience. Vytvořil jsem hravý systém, který má moc zvolit si svůj dnešní zážitekV naší filozofii neexistují pravidla. Všechny vůně jsou genderless, mají vysokou koncentraci vonného oleje (až 35 procent).  A hlavně mám ten nejlepší tým parfumérů z Paříže, kteří dělají světově známě niche brandy jako například BDK Perfumes, L'Orchestre Parfum, Versatille Paris, Obvious, Sora Dora, Room 1015, Borntostandout,“ dodává hrdě Daniel Leitner.

Galerie: Objevte niche vůně OURTE

Zdroj: autorský rozhovor s Danielem Leitnerem

Zdroj článku
Marianne je i na sociálních sítích:
×