Přejít k hlavnímu obsahu
Móda

Sníte o luxusní kabelce? Toto jsou aktuálně vůbec nejpopulárnější modely

Info ikona
Chanel Quilted Flap Bag

Už delší dobu přemýšlíte nad tím, že byste si udělala radost kvalitně zpracovanou luxusní kabelkou, která vám vydrží roky, ale nevíte, kde při vybírání začít? Typů, tvarů, velikostí, barev a stylů existuje nespočet, a tak někdy může být trochu náročnější se ve změti kabelek od značek zvučných jmen zorientovat. My jsme vybrali ikonické modely, které jsou aktuálně vůbec nejpopulárnější a je velká pravděpodobnost, že z módy vlastně vůbec nikdy nevyjdou.

Eliška Vrbová | 3. 08. 2022

Pořídit si kabelku, jejíž cena se pohybuje v řádech desetitisíců, někdy i statisíců korun, není jen tak. Proces výběru můžeme klidně srovnat s pořizováním auta nebo telefonu. Našetřenou částku chcete investovat do kabelky, kterou unosíte, bude se vám hodit téměř ke všemu, co máte v šatníku, bude zároveň praktická, bude se vám dobře nosit, vybudujete si k ní vztah a budete o ni pečovat s láskou. A pokud některý z těchto parametrů nesplní, je dobré, aby šlo o model, který hodnotu v čase neztrácí, ale naopak nabývá, a tak kabelku nebude problém případně prodat někomu dalšímu a příliš na tom neprodělat.

Asi nikoho nepřekvapí, že žebříčku kabelek, které lze považovat za výhodnou investici a zároveň jsou stylové, kvalitně zpracované a naprosto nadčasové vévodí francouzské značky Hermès a Chanel. Chybu nemůžete udělat v podstatě s žádným modelem od těchto značek, těmi vůbec nejpopulárnějšími ale jsou Hermès Mini Kelly 20 a Hermès Birkin 30, u Chanel se pak z hlediska hodnoty vyplatí pokukovat spíš po vintage kouscích než po nových kusech v buticích.

Podle platformy The RealReal, která se zabývá prodejem luxusní módy z druhé ruky, se Mini Kelly 20 od Hermès prodává za 167 % původní ceny, Birkin 30 za 157 %, zatímco vintage Chanel kabelky se prodají za 85 % původní ceny a ty novější přibližně za 60 %. Vintage verze se vyplatí také u ikonického modelu Jackie 1961 od značky Gucci – při prodeji se snadno vyšplhají i přes původní cenu kabelky, ale nově vyrobené kusy většinou dosáhnou jen na poloviční cenu. Mezi vůbec nejpopulárnějšími kabelkami pak nesmí chybět ani značka Louis Vuitton, není to ale klasická Neverfull kabelka, která je tou nejlepší investicí. O mnoho menší Multi Pochette Bag se při prodeji z druhé ruky dostane na 137 % původní ceny.

Skokanem roku je pak poměrně nová americká značka Telfar založená v roce 2005 v New York City. Designér Telfar Clemens získal módní ocenění CFDA za rok 2021 v kategorii Americký designér doplňků, a tak poptávka po kabelkách Telfar vzrostla oproti předchozímu roku o 590 %. Telfar kabelky nazvané Shopping Bag jsou dostupné ve třech velikostech – Small, Medium a Large – ve dvaceti barvách. Nejoblíbenější je aktuálně  velikost Small. A není divu, design je minimalistický, kabelka nemá žádné kování, je jednobarevná a logo značky je sice velké, ale nijak rušivé, kabelky jsou tím pádem skvěle univerzální.

Pokud odhlédneme od faktu, že by luxusní kabelka měla mít odpovídající hodnotu, důležitým prvkem je samozřejmě její nadčasovost, design, ale třeba i popkulturní význam, jako je tomu u kabelek Fendi Baguette a Dior Saddle. Ty neproslavil nikdo jiný než postava Carrie Bradshaw a byly proto velmi populární na přelomu milénia, kdy běžel seriál Sex ve městě. Nyní se s pokračováním And Just Like That... opět dostala na scénu Fendi Baguette ve fialové flitrované úpravě, kterou Carrie v původním seriálu ukradli na newyorské ulici za bílého dne. Kabelku Dior Saddle přivedla zpět kreativní ředitelka Dior – Maria Grazia Chiuri v roce 2018 a zařídila ji druhé kolo obrovské popularity.

Renesanci zažívá také model City od značky Balenciaga, který v roce 2001 uvedl Nicolas Ghesquière, dnešní kreativní ředitel Louis Vuitton. Původně se kabelka jmenovala Motorcycle a nebyla vůbec určena k prodeji. Vyrobilo se jí jen 25 kusů, které fungovaly jako doplňky pro přehlídku a následně je dostaly modelky, známé osobnosti a přátelé Nicolase Ghesquièra včetně Carine Roitfeld z pařížského Vogue nebo modelky Kate Moss. A právě ta ji v kombinaci s botami UGG a džínami s nízkým pasem proslavila v ulicích Londýna. Věhlas kabelky se dostal i za oceán a v roce 2004 obletěla svět fotka Mary-Kate Olsen s Motorcycle bag v mintovém odstínu. Od té doby ji chtěli všichni.