Přejít k hlavnímu obsahu
Marianne Bydlení Objednat >
Marianne Venkov & styl Objednat >
Téma Marianne

Bez čeho se v kuchyni neobejdeme, když hubneme

Diety začínají v hlavě, to je jasné. Ovšem hned za ní následuje kuchyně. Nejdůležitější místo nejen pro všechny dietáře. Chceme-li, aby naše dietní snažení vydrželo, strava, kterou připravujeme, by neměla být jednostranná. Následující metody dodají jídlům na rozmanitosti – bez přebytečných tuků a kalorií.

Redakce Marianne | 11. 09. 2014


Ovoce a zelenina

  • Pečte v troubě zabalené v papíru na pečení nebo v alobalu.

  • Vařte ve velkém množství vody se solí.

  • Grilujte v troubě nebo na grilu.

  • Opékejte bez tuku na kvalitní velmi horké pánvi, která má nepřilnavý povrch, nebo použijte pánev wok.

  • Připravujte v mikrovlnce v přikryté misce s malým množstvím vody nebo zabalené v nepřilnavém papíru na pečení.

  • Vařte v páře, uchováte tak v zelenině co nejvíce vitaminů.

  • Duste v zakrytém hrnci.

Maso a ryby

  • Pečte v troubě zabalené v papíru na pečení nebo v alobalu.

  • Vařte ve velkém množství vroucí vody se solí.

  • Grilujte v troubě nebo na grilu.

  • Opékejte na velmi horké pánvi nebo ve woku.

  • Grilujte klasicky či pomalu na grilu s rovným povrchem.

  • Můžete zabalit do nepřilnavého papíru na pečení a dát do mikrovlnky.

  • Vařte v páře v parním nebo tlakovém hrnci.

Vejce

  • Pečte v troubě v hrnci s poklicí nebo v keramické misce.

  • Vařte 3 minuty – vejce naměkko, 5 minut – středně uvařená vejce, 10 minut – vejce natvrdo.

  • Vařte bez skořápky zhruba 3 minuty ve vroucí vodě s několika kapkami octa.

  • Míchejte (nebo pečte jako omeletu) na horké pánvi nebo s nízkotučným mlékem ve vodní lázni.

Sacharidy

  • Vařte ve velkém množství vroucí vody se solí.

  • Mírně povařte rýži v trojnásobném množství studené vody v horkém hrnci (s nepřilnavým povrchem) nebo ve woku. Vařte za pravidelného míchání, dokud se voda úplně nevstřebá.

  • Namočte kuskus v salátové míse ve stejném nebo polovičním množství vroucí vody a přidejte špetku soli. Zakryjte mísu a nechte kuskus ustát, dokud se voda nevstřebá.

Koření a bylinky

Bez nich by se vaše dietní kuchyně nikdy neměla obejít! Jednak jsou klíčem, jak se vyhnout jednotvárnosti diety, a navíc podporují zdravé trávení. Určitě mějte po ruce skořici, koriandr, kmín, kari, papriku, pepř, šafrán, bazalku, bobkový list, petržel, tymián, pažitku, kopr, oregano, rozmarýn či šalvěj!

Použitý zdroj: Pařížská dieta, dr. Jean-Michel Cohen, vydala Mladá fronta

Související články

Rodina a děti
Jak se v dospělosti vypořádat s negativními zážitky z dětství: Nebojte se terapie a učte se být sama se sebou

Jak se v dospělosti vypořádat s negativními zážitky z dětství: Nebojte se terapie a učte se být sama se sebou

Zahrada
Slimáky nakrmte ovesnými vločkami, pak už nebudou mít chuť na vaše rostliny

Slimáky nakrmte ovesnými vločkami, pak už nebudou mít chuť na vaše rostliny

Zábava
Kvíz: Jak dobře znáte pořádkumilovnou Monicu ze seriálu Přátelé? Otestujte své znalosti

Kvíz: Jak dobře znáte pořádkumilovnou Monicu ze seriálu Přátelé? Otestujte své znalosti

Dům
S důrazem na jednoduchost a funkčnost postavili domácí wellness

S důrazem na jednoduchost a funkčnost postavili domácí wellness