Přejít k hlavnímu obsahu
Marianne Bydlení Objednat >
Marianne Venkov & styl Objednat >
Zdraví

Cvičení, na které nedá dopustit Jennifer Aniston ani Meghan Markle. Zvládne ho přitom každý

Info ikona
Jennifer Aniston

Léto je skoro tu a možná máte pocit, že je teď už pozdě začít cvičit do plavek. Na zařazení pohybu, tudíž i zdravějšího životního stylu, do vašeho života ale není nikdy pozdě. A už vůbec ne, když k tomu dokážete využít snadné a efektivní cvičení.

Tereza Čaladi | 10. 06. 2023

Současným pohybovým trendem je takzvané „low-impact workout“. Jedná se konkrétně o více forem cvičení, které sjednocuje to, že všechny z nich zvyšují srdeční frekvenci pomalým, udržitelným způsobem a méně zatěžují vaše srdce a klouby. Do této kategorie tak lze zařadit například chůzi, plavání, pilates či jógu.

Cvičení, na které nedá dopustit Jennifer Aniston, Reese Whiterspoon ani Meghan Markle

Zmiňované osobnosti podle magazínu Marie Claire patří mezi fanoušky Ashtanga jógy, která také spadá do „low-impact workout“. V západním světě je v tuto chvíli velice oblíbenouKonkrétně vypadá tak, že se skládá ze sekvencí pozic – ásan – se specifickým typem dýchání – ujjayi. Od jiných typů jógy se liší tím, že klade důraz na pevně nastavené pořadí pozic, které jinde může být flexibilní. Její síla je tak mimo jiné v opakování a disciplíně.

Jóga celkově posiluje držení těla, svaly a k tomu zvyšuje psychickou pohodu. Studie British Medical Journal z roku 2021 objevila, že jóga je jedním z nejlepších nástrojů pro snížení příznaků deprese, přičemž další studie ukazují, že jogíni, kteří cvičí dlouhodobě, zlepšili i svůj metabolismus a snížili bolesti zad a artritidu.

Mohlo by se vám líbit

Benefity „low-impact workout“

Proč ale cvičit pomalu, když můžete své tělo formovat rychle? Protože méně je někdy více. Nejenom, že tato cvičení tělo zvládá lépe a z dlouhodobého hlediska jsou tak udržitelnější než cvičení s vysokou intenzitou. Zároveň díky nim posilujete svaly, které byste jinak necvičili, což vám dává prostor pro zajištění správné formy a postupně buduje sílu, která není pouze vidět, ale i cítit.

Mezi další výhody těchto tréninků patří následovné:

  • lepší flexibilita, stabilita a rovnováha

  • nárůst svalstva

  • snížení rizika zranění

  • větší psychická pohoda

Mohlo by se vám líbit
Zdroj článku