Přejít k hlavnímu obsahu
Marianne Bydlení Objednat >
Marianne Venkov & styl Objednat >
Životní styl

5 důvodů, proč byste se měli více objímat

Už jste dnes někoho objali? Pokud ne, pak máte nejvyšší čas to napravit. Objímání je totiž lékem hned na několik neduhů.

Objímání nás provází celým životem. Někdy jde o přátelské objetí plné radosti a podpory, jindy o rodinné objetí a nesmí chybět ani partnerské objetí vyzařující lásku a bezpečí. I když by se mohlo zdát, že toto emoční vyjádření si zahrává „pouze“ s našimi city, opak je pravdou. Díky objímání dochází v našem těle hned k několik fyziologickým změnám, které se pozitivně promítají nejen na naší psychice. 

1. Nervový systém na jedničku

Naše kůže je poseta drobnými tlakovými senzory tzv. Vater-Paciniho tělísky, které jsou skrze bloudivý nerv propojené s mozkem. Pokud cítíte silné objetí, váš mozek ihned dostane zprávu, a jako mávnutím proutku zklidní váš roztěkaný nervový systém. Není náhodou, že před důležitými životními zkouškami se lidé objímají, a tím pádem i nevědomky nervózního člověka uklidňují.

2. A co stres?

Možná sami vzpomínáte na stresové období, během kterého jste vyžadovali zvýšenou dávku objímání. Je totiž vědecky ověřeno, že pokud se člověk objímá, hladina kortizolu v jeho krvi se výrazně snižuje. Následně je naše mysl klidnější a dokáže se lépe vymanit ze stresu. A co to znamená? Vsaďte na prevenci a naordinujte si každodenní objímání - stres si u vás už nikdy neškrtne!

Ojetí

3. Lék na lepší náladu

Někdo si pro lepší náladu musí koupit dortík, jiný antidepresivum, a přitom stačí, když někoho obejmete. V ten moment se v mozku zvyšuje produkce serotoninu, základní chemické látky, která je stavebním kamenem dobré nálady. Zároveň se během objímání uvolňuje do krve endorfin, který vytváří pocit potěšení a vyhání veškerý smutek.

4. Druhá jóga

Pokud se cítíte v permanentním napětí, pak hezky rychle najděte někoho, koho můžete obejmout. Díky objímání se svaly po celém těle uvolňují a dochází tak k dokonalé relaxaci. Podobně odpočatí se můžete cítit i po hodině jógy nebo meditaci. V případě, že se rozhodnete pro kombinaci všech třech zmíněných činností, pak se z vás bezpochyby stane nejvyzenovanější člověk ve městě, který by z fleku mohl konkurovat mnichův v ášramu. 

5. Kardiologa netřeba

Nejlepší benefit objímání na závěr! Studie, kterou provedli vědci z Univerzity v Severní Karolíně, totiž ukázala, že dobrovolníci, kteří se s nikým neobjímali, měli mnohem rychlejší tepovou frekvenci. Oproti tomu lidé, kteří se pravidelně objímali se svým partnerem, měli pomalejší a klidnější tep. 

Nezapomeňte tedy na slova psychoterapeutky Virginie Satirové, která prohlásila: „Pro přežití potřebujeme 4 objetí denně. Pro udržení (stávající formy) potřebujeme 8 objetí denně. A pro růst potřebujeme 12 objetí denně."

ČTĚTE TAKÉ: Léčba psí láskou

Související články

Životní styl
8 tipů, jak najít balanc mezi pracovním a osobním životem: Zvládněte home office levou zadní

8 tipů, jak najít balanc mezi pracovním a osobním životem: Zvládněte home office levou zadní

Životní styl
Apetit piknik je za dveřmi: Krok za krokem průvodce největšími lákadly letošního ročníku

Apetit piknik je za dveřmi: Krok za krokem průvodce největšími lákadly letošního ročníku

Životní styl
Jak si v práci vyjednat lepší plat a podmínky: Klíčem jsou důkladný průzkum a realistická očekávání

Jak si v práci vyjednat lepší plat a podmínky: Klíčem jsou důkladný průzkum a realistická očekávání

Životní styl
Profesionálně vařit jsem začal z hecu, říká semifinalista MasterChefa a módní návrhář Pavel Berky

Profesionálně vařit jsem začal z hecu, říká semifinalista MasterChefa a módní návrhář Pavel Berky