Přejít k hlavnímu obsahu
Promotion
Promotion
Promotion
Promotion
Promotion
Promotion
Životní styl

Rušíte účast na srazech s přáteli? Možná žijete ve jménu HOGO

Info ikona
Stůl

Vzpomínáte si ještě na chvíle, kdy jsme lamentovali nad tím, že nemůžeme chodit do restaurací, na party nebo s přáteli na pivo? Takové pocity už jsou dávno pryč! Aktuálně světu totiž vládne HOGO, trend, kvůli kterému nechceme opouštět teplo rodinného krbu.

Promotion

Už dávno odzvonilo dobám, kdy jsme žili ve znamení FOMO, zkratky vycházející z anglického výrazu The Fear of Missing Out (strach, že něco zameškáme). Ano, to jsou ty časy, kdy jsme měli diář přeplněný k prasknutí, přejížděli z jedné akce na druhou a vroucně si přáli, abychom nezameškali nic, co nám život nabízí. Jenže, pak přišel nevítaný host s názvem pandemie koronaviru, který výrazně zamíchal kartami. Ze dne na den byly zrušeny všechny kulturní akce, pracovní den se začal odehrávat od jídelního stolu a nejvzrušujícím zážitkem týdne se jednoznačně stal nedělní nákup.

I když během léta FOMO opět vystrkovalo růžky, svou mocenskou pozici neobhájilo. Naopak, zdá se, že pandemie koronaviru dala vzniknout novému trendu s příznačným názvem HOGO. Tento termín odkazuje na anglický výraz hassle of going out, který můžeme volně přeložit jako potíž s vycházením. V praxi to znamená, že dobrovolně rušíme rezervace v restauracích, nekupujeme si lístky do divadel a sem tam se vymlouváme na nachlazení, a to jenom proto, že se nám nechce na návštěvu k přátelům nebo rodině. Jednoduše řečeno, rezignovali jsme na společenský život!

HOGO jako realita

Říkáte si, že to s HOGEM nebude tak horké? Možná vás překvapí, že například ve Velké Británii už o HOGU hovoří jako o novodobé pohromě pohostinství. Podle Daily Mail se až 20 % zákazníků nedostaví do restaurací nebo na hudební či sportovní akce, a to i přesto, že už mají zaplacenou rezervaci nebo koupené vstupenky. Britská restaurace Gusto Italian zase uvedla, že v druhém listopadovém týdnu své rezervace v restauraci nevyužilo přes 1000 zákazníků. Obdobně na tom jsou také majitelé hotelů a penzionů, kteří se taktéž musí smířit se zrušenými rezervacemi či storny pobytů. Suma sumárum HOGO není jenom prázdný pojem, naopak se jedná o reálný problém, se kterým očividně mnoho z nás doopravdy bojuje.

Info ikona
Domov

Všude dobře, doma HOGO FOGO

Možná sami pociťujete, že domácký život je vlastně jedna velká pohoda. Nemusíte řešit small talk, vybírat vhodné oblečení nebo přemýšlet, jestli si můžete dopřát steak za 400 Kč. Namísto toho obléknete pohodlné pyžamo, strávíte večer v obklopení nejbližších, zapnete televizi a k jídlu si dáte všechno, co vaše lednice nabízí. Jedním slovem: pohoda!

Přesto je důležité poznamenat, že bychom neměli zcela rezignovat na společenský život. Přece jenom člověk je tvor společenský, a rozhodně ke svému životu potřebuje kontakt s přáteli i lidmi takříkajíc z jiné názorové bubliny. Pokud jste tedy HOGU zcela propadli, buďte ostražití a nedopusťte, aby se z vás stal pouze tvor domácí.

Promotion
Promotion
Promotion
Promotion
Promotion
Promotion
Promotion