Po kom je Barbie pojmenovaná, který model je nejprodávanější a kolik panenek se prodá za minutu? To a mnohem více jsme pro vás ku příležitosti narozenin Barbie zjistili.
Promotion

V roce 1959 si Ruth Handler byla vědoma toho, že zatímco její syn si díky mnoha nejrůznějším hračkám pro chlapce mohl hrát na hasiče, astronauta, doktora a na další povolání, její dcera takové možnosti neměla. Ve skutečnosti si mohla hrát pouze na maminku nebo pečovatelku. To inspirovalo Ruth k vytvoření panenky, která by ukázala dívkám, že mají mnohem více možností, než si hrát jen na maminku či pečovatelku. Že mohou být, čím chtějí.

ruth„Filosofií Barbie je, že díky panence malé dívky mohou být, kým chtějí. Panenka Barbie vždy reprezentovala skutečnost, že každá žena má možnost volby.“ – Ruth Handler

Panenka Barbie je tu již 60 let (na svůj věk vypadá stále dobře, že?) a celou tuto dobu se snaží inspirovat malé dívky, aby si šly za svými sny. Jejím hlavním cílem je podporovat je, aby se nebály zbořit strop, na který ženy často naráží při plnění pracovních i životních rolí.

Zde je třicet faktů o panence Barbie, které jste možná dosud nevěděli:

- Její celé jméno zní Barbara Millicent Roberts.

- Narodila se ve smyšleném městě Willows ve Wisconsinu.

- Barbie se prvně představila v dnes již ikonických černobílých pruhovaných plavkách.

- Barbie byla pojmenována po dceři Ruth Handler, Barbaře.

- Oficiální datum narození panenky Barbie je 9. března 1959 – je to datum, kdy byla oficiálně uvedena na trh na veletrhu New York Toy Fair.

- Panenka Barbie je vysoká 29 cm.

- První reklama na Barbie se vysílala během seriálu Mickeyho klubík v roce 1959.

- Přítel Barbie Ken byl stvořen v roce 1961.

- V roce 1968 byla představena pod značkou Barbie první panenka tmavé pleti.

- Nejprodávanější panenkou Barbie všech dob byla v roce 1992 panenka Totally Hair™ s vlasy až k patám.

- Barbie je nejrůznorodější módní panenka na trhu.

- Panenka Barbie se představila ve více než 200 inspirativních povoláních jako například astronautka, inženýrka robotiky, novinářka nebo podnikatelka.

- V roce 1985 vyšplhala Barbie na vrchol korporátního žebříčku jako “Day to Night” Barbie v roli výkonné ředitelky společnosti. V době, kdy ženy teprve začínaly pronikat do vysokého managementu.

- Barbie cestovala do vesmíru v roce 1965, čtyři roky před tím, než na Měsíc vstoupil první člověk.

- Ačkoli nikdy volby nevyhrála, kandidovala Barbie od roku 1992 na prezidentku šestkrát.

- V roce 2016 se účastnila dokonce voleb, kde kandidovaly pouze ženy.

- V roce 1970 Barbie již zachraňovala lidské životy na operačním sále jako chirurg. V té době se na lékařskou fakultu hlásilo jen velmi málo dívek.

- V roce 2000, v době, kdy pouze 24 % dnešních STEM* povolání vykonávaly ženy, se Barbie stala např. počítačovou inženýrkou, vývojářkou počítačových her, průzkumnicí na Marsu nebo inženýrkou robotiky.

*Přírodní vědy (Science), technologie (Technology), technika (Engineering) a matematika (Mathematics).

- Barbie je nejpopulárnější módní panenkou, která kdy byla vyrobena.

- Barbie Dream House se prodá každé 2 minuty. Hračka byla představena již v roce 1962.

- Každou minutu se prodá více než 100 panenek Barbie. Každý rok se prodá více než 58 milionů panenek.

- Barbie se prodává ve 150 zemích světa.

- Povědomí o značce Barbie má více než 99 % populace na světě.

- Pod značkou Barbie se vyrábí spotřebitelské produkty v 45 produktových kategoriích, které zahrnují potraviny, fitness produkty a oblečení.

- Barbie Youtube kanál má více než 5 milionů odběratelů, což činí Barbie jedničkou mezi holčičími značkami na Youtube.

- Barbie má silný vliv na sociálních sítích. Na Facebooku má přes 14 milionů fanoušků, 263 000 sledujících na Twitteru a přes 1,2 milionu sledujících na Instagramu (@Barbie). Každý rok fanoušci Barbie vytvoří více než 18 miliard minut obsahu.

- K dnešnímu datu se vydalo více než 30 filmových titulů Barbie.

- Uživatelé shlédli již více než 151 milionů minut obsahu na Barbie Youtube kanálu.

- Instagramový kanál @barbiestyle byl spuštěn v roce 2014 a rychle získal 1,9 milionů     followerů – jedná se o jeden z nejrychleji rostoucích módních instagramových kanálů v dnešní době.

- V roce 2015 Barbie spustila svůj první video blog (vlog) na Youtube, což byla přímá cesta k získání 1. místa mezi všemi holčičími značkami na Youtube.

Promotion