Jedenácté přikázání zní: "Se skromností daleko nedojdete!"
Promotion

Maminky nás vždycky učily, abychom byli skromní, nevytahovali se před spolužáky a zbytečně nevyčnívali z davu. Záhy jsme ale poznali, že i sebelepší referát nám nezajistí pozornost spolužáků nebo snad obdiv učitelky. Všechny totiž upoutal referát, který sice nebyl do puntíku vypracovaný, ale byl přednesen s naprostou sebejistotou a charismatem. I tak jsme se ale nenechali strhnout na „temnou stranu“ a stále jsme se snažili být skromní. Jenže škola utekla a podobná situace se záhy objevila v práci. Sebejistí a rozhodně neskromní kolegové si dokázali vydobýt lepší platové ohodnocení, postavení a časem i povýšení. Rozhodně jejich kouzlo úspěchu nespočívalo v převratných schopnostech, ale spíše v umu vás o jejich schopnostech přesvědčit.

Neměňte povahu, změňte přístup

Všem je asi jasné, že mávnutím proutku se z nejistého člověka nestane chodící reklama na sebevědomí. To ale rozhodně neznamená, že s celou situací nemůžete nic dělat. V první řadě zkuste zapracovat na své sebeprezentaci. Už žádné podceňování na pracovišti, rozpaky nad odevzdanou prací a záměrné zatajování úspěchů. Stůjte si za odvedenou prací, mějte hlavu vzpřímenou a buďte připraveni si cokoliv obhájit. Pokud se setkáte s výtkami, vezměte si je k srdci, ale zbytečně se nepodceňujte. Všichni děláme chyby, důležité jenom je, aby tyto chyby nezašlapaly poslední kus vašeho sebevědomí.

Práce

Nikdo po vás nechce, abyste se chlubili a holedbali za každou prkotinu, zároveň ale není na škodu, když se naučíte mluvit o svých úspěších. Není nic špatného na tom, když kolegyni, kamarádce nebo třeba manželovi řeknete, co se vám povedlo a na co jste pyšné. Mluvit sebevědomě o tom, co se vydařilo, rozhodně není nic, za co by člověk měl skončit v pekle. Vždyť mluvit o vydařených věcech je stejně samozřejmé, jako se svěřovat s neúspěchy!

Papírová podpora

Sebejisté vystupování je jedna věc, pokud ale chcete ve svém pracovním životě zazářit, pak vystupování musíte ještě podpořit „doplňky“. Konkrétně máme na mysli vizitkami, skvěle vypracovaným životopisem, detailním profilem na LinkedIn či vymazlenými sociálními sítěmi. Pokud například pracujete v kreativním odvětví, pak vězte, že nejlepší vizitkou jsou právě vaše sociální sítě. Naopak lidé z ekonomické sféry zase můžou překvapit skvěle provedeným životopisem s kvalitní fotografií. I když se na první pohled může zdát, že jde o zanedbatelné detaily, v současné době právě tyto detaily hrají prim!

ČTĚTE TAKÉ: Zdravé sebevědomí jako klíč k úspěchu! Kde ho ale najít?

Promotion