Přejít k hlavnímu obsahu
Marianne Bydlení Objednat >
Marianne Venkov & styl Objednat >
Životní styl

Chcete rychleji usnout? Namíchejte si nápoj z třešňové šťávy

Info ikona
žena

Patříte k lidem, kteří se dlouhé hodiny převalují v posteli a touží po sladkém spánku? Pokud ano, pak si před ulehnutím do postele můžete namíchat novodobý lektvar spánku. Jmenuje se „Sleepy Girl Mocktail“, proslavil se na sociálních sítích a dost možná ho po večerech popíjí vaše dcera nebo vnučka.

Zadejte si na sociálních sítích hashtag #sleepygirlmocktail, a pravděpodobně na vás vyskočí nespočet videí s receptem na tento večerní nealkoholický drink. Růžový nápoj sice může připomínat přeslazený koktejl, který jste před lety popíjela s partičkou kamarádek, avšak ve skutečnosti staví na vcelku jednoduchých a osvědčených ingrediencích. Jak si Sleepy Girl Mocktail namíchat? A skutečně platí, že po něm rychleji usnete?

Mohlo by se vám líbit

Recept na Sleepy Girl Mocktail

Všichni víme, že prášky na spánek nejsou ideálním řešením. Proto není od věci, když dá člověk přednost přírodní cestě za kvalitnějším spánkem. V tomto ohledu je Sleepy Girl Mocktail naprosto neškodný. Podle původního receptu se totiž skládá z půl šálku čerstvé třešňové šťávy, jedné polévkové lžíce čistého hořčíku, perlivé vody a ledu. Voilà, výsledkem je koktejl, který vás dokonale připraví na sladký spánek.

Skutečně Sleepy Girl Mocktail funguje?

I když by se mohlo zdát, že na tomto drinku není nic výjimečného, opak je pravdou. „Třešňová šťáva se vyznačuje vysokou koncentrací melatoninu, hormonu, který vyvolává ospalost. Výzkumníci navíc zkoumají další živiny v třešňové šťávě, jako je například tryptofan a polyfenolové antioxidanty, které také mohou hrát roli v podpoře spánku,“ vysvětluje dietoložka Samantha Cassetty pro Today. Obdobného názoru je také odborník na spánek Martin Seeley: „Studie z roku 2010 publikovaná v Journal of Medicinal Food zjistila, že konzumace třešňové šťávy zvyšuje hladinu melatoninu a zlepšuje kvalitu spánku u dospělých lidí trpících nespavostí.“

Další důležitou složkou Sleepy Girl Mocktailu je hořčík. „Není žádným tajemstvím, že horčík podporuje relaxaci a také se podílí na regulaci melatoninu, který řídí váš cyklus spánku a bdění,“ tvrdí Samantha Cassetty. Podle Martina Seeleyho hořčík uvolňuje svalstvo a pomáhá zklidnit nervový systém. „Vzhledem k tomu může hořčík snížit pocity úzkosti a podpořit relaxaci, díky čemuž je snazší usnout,“ doplňuje Seeley pro Huffington Post.

Mohlo by se vám líbit

Podpořte svůj spánek dalšími tipy

Ano, Sleepy Girl Mocktail vám sice může se spánkem pomoci, ale rozhodně existují i další nástroje, díky kterým můžete rychleji usnout. V první řadě se vyplatí, když omezíte večerní surfování po internetu. Technika nám v cestě za klidným spánkem rozhodně nepomáhá, naopak má negativní vliv na jeho kvalitu. Zkuste mobil odložit v jiné místnosti – v noci ho vedle sebe stejně nepotřebujete.

Stejně tak se ve večerních hodinách vyhněte konzumaci alkoholu. Ať chceme nebo ne, alkohol v jakémkoliv množství našemu spánku škodí. Omezte tedy večerní vínečkové seance a raději před spaním vypijte sklenici vody, hrnek heřmánkového čaje nebo Sleepy Girl Mocktail.

Opomenout bychom neměli ani sport. Říká se – gym than gin, a my se pod tuto větu rozhodně podepisujeme. Ať už se ponoříte do večerní jógy, vyzkoušíte krátký běh nebo strávíte hodinu ve fitku, rozhodně pocítíte, že se vám usíná lépe. Pravdou ale zůstává, že na každého zabírá jiný typ cvičení, proto je nesmírně důležité, abyste v této oblasti experimentovali a sami zjistili, jaký sport můžete považovat za vaši večerní aktivitu.

    Zdroj článku