1. Hodiny
Na první pohled by se mohlo zdát, že jde o další ze zbytečných lapačů prachu, který je na vašem pracovním stole zcela zbytečně. Pravdou ale zůstává, že přítomnost analogových hodin dokáže zcela změnit vaše pracovní návyky. Není totiž žádným tajemstvím, že bychom si během pracovního dne měli dopřávat krátké pauzy na protažení a zregenerování mysli. Zatímco hodiny na notebooku nebo mobilním telefonu snadno přehlédneme, analogové hodiny budou hlídat, abyste během pracovního dne zvolnili a důležitou pauzu si naordinovali. Mimochodem, věděli jste, že i krátká přestávka zvyšuje produktivitu, a naopak snižuje riziko syndromu vyhoření a stresu?
2. Denní plánovač nebo to-do list
Rychlé přepínání z jednoho úkolu na druhý či zvládání dvou činností zároveň – tak vypadá klasický multitasking, který praktikuje mnoho z nás. Bohužel, tento způsob práce nenese kýžené výsledky a podle průzkumu zveřejněném v Psychology Today dokonce snižuje produktivitu až o 40 %. Jak se tedy multitaskingu vyhnout? Pořiďte si papírový denní plánovač, do kterého si v pondělí ráno napíšete, co musíte udělat, a následně budete splněné úkoly odškrtávat. Nic nebrání ani tomu, abyste si na papír sepsali klasický to-do list.
Organizace času v práci není důležitá jen pro naši produktivitu, ale také pro duševní zdraví. Ukázalo se, že jakmile si zapisujeme splněné úkoly, snižuje se hladina stresu. Pokud si navíc dokážeme určit priority a organizujeme si čas efektivně, je méně pravděpodobné, že pocítíme návaly stresu či nepříjemnou úzkost.