Přejít k hlavnímu obsahu
Marianne Bydlení Objednat >
Marianne Venkov & styl Objednat >
Krása

Horská beauty služba: Co si sbalit na lyže?

Info ikona
Zima

Chystáte se na hory? Kromě sportovní výbavy a dobré nálady si nezapomeňte přibalit taky správnou kosmetiku, abyste si ze zasněžených kopců nepřivezly spálený nos nebo vysušenou a podrážděnou kůži.

Karolína Demelová | 18. 01. 2023

Paprsky odrážející se od čerstvě napadaného sněhu jsou sice krásné, ale taky dost nebezpečné. Nenechte se ošálit teplotami pod bodem mrazu, slunce má pořádnou sílu i uprostřed zimy, obzvlášť pak ve vyšších nadmořských výškách a v kombinaci se sněhem, který jeho sílu odrazem umocňuje.

Naprostou nezbytností je proto kvalitní opalovací krém na obličej s vysokým ochranným faktorem (SPF 30 a vyšší), jinak si totiž koledujete o spálené tváře, loupající se nos a obrys lyžařských brýlí vypálený do kůže na několik následujících týdnů – nemluvě o tom, že si tak zaděláváte na vznik pigmentových skvrn, předčasné vrásky nebo dokonce melanom.

Pravidla pro aplikaci opalovacího přípravku asi dobře znáte, ale pro jistotu: namažte se ideálně dvacet minut před odchodem ven, nešetřete množstvím (na obličej je třeba přibližně jedna čajová lžička krému), aplikujte ho na všechna odkrytá místa a během dne ho pak opakovaně nanášejte minimálně každé dvě hodiny. Kromě skipassu si tak do kapsy lyžařské bundy nezapomeňte dát i malou tubu nebo praktickou tyčinku s vysokým SPF na přemazávání během dne – obzvlášť rty, nos nebo uši jsou ke spálení hodně náchylné!

Slunce pálí i v zimě

Ostrý vítr, mráz i slunce dávají pokožce pořádně zabrat a intenzivně testují, co všechno zvládne. Na hory proto není od věci přibalit trochu hutnější krém, který pleť dobře vyživí, ochrání ji před negativními vnějšími vlivy a pomůže posílit kožní bariéru – ta je totiž klíčová pro zdraví pokožky. Předejdete tak jejímu vysoušení a potenciálnímu podráždění, které vás může trápit ještě dlouho po návratu z lyžování.

Po večerním odlíčení a vyčištění pleti (opalovací krémy rozhodně nesmyjete jen teplou vodou!) můžete péči vylepšit i o zklidňující nebo hloubkově hydratační masky, které do pokožky napumpují ztracenou vláhu a zregenerují ji po náročném dni. Stejně jste chtěly na chvíli zavřít oči na hodit unavené nohy nahoru, tak proč těch dvacet minut nevyužít k domácímu mini spa?

Ochranná bariéra

Když už jsme u těch unavených nohou (a dalších částí těla), po celodenní fyzické námaze si určitě zaslouží trochu víc pozornosti. Perfektní jsou například přípravky s výtažkem z arniky, která uvolní namožené svaly, uleví od bolesti kloubů a pomáhá také urychlit hojení pohmožděnin a otoků.

Další ingrediencí, kterou oceníte nejen v jídle nebo potravinových doplňcích, ale i kosmetice, je hořčík: předchází totiž svalovým křečím způsobeným nadměrnou fyzickou zátěží. Mimochodem, magnesiový olej se vyplatí namazat na tělo nejen po, ale i před lyžováním. Jestli máte k dispozici vanu, asi vás nemusíme moc přemlouvat k jejímu využití – vřele doporučujeme nasypat do ní například hrst epsomské soli, která je bohatá právě na hořčík, pomáhá k celkovému uvolnění a detoxikaci těla a perfektně vás prohřeje.

Zdroj článku
Uvolněte svaly
Mohlo by se vám líbit