Ve Vídni proběhlo slavností předání cen za ekologickou udržitelnost: Mezi oceněnými jsou české i slovenské značky
Ocenění GREEN BRANDS je udělováno společnostem s mimořádným přístupem k ekologické udržitelnosti. Letos jej získaly i značky z České republiky a Slovenska. Slavnostní ceremonie proběhla ve Vídni za účasti rakouské ministryně pro ochranu klimatu Leonore Gewessler. Mezi oceněnými nechyběla ani značka Frosch.
Prestižní ocenění GREEN BRANDS je udělováno značkám, které prokazatelně přispívají k ochraně životního prostředí a zavádějí udržitelné postupy ve výrobě i distribuci. Certifikace je výsledkem náročného auditu, který hodnotí nejen ekologickou odpovědnost firmy, ale také její snahy o inovace a dlouhodobou udržitelnost. V letošním roce si titul odneslo i několik českých a slovenských značek. „GREEN BRANDS je jedna z nejstarších, nezávislých, transparentních, důvěryhodných a spolehlivých ekologických certifikací v Evropě, kterou může získat každý, bez ohledu na odvětví nebo velikost společnosti, která působí udržitelně nebo poskytuje udržitelné služby nebo výrobky, které hrají výjimečnou roli při prosazování ochrany životního prostředí a udržitelnosti,“ řekl András Wiszkidenszky, regionální ředitel GREEN BRANDS. Hodnotící proces probíhá ve třech fázích a zahrnuje důkladné prověřování přístupu firem k udržitelnosti. Mezi kritéria patří například využívání obnovitelných zdrojů, efektivita v nakládání s odpady nebo snižování uhlíkové stopy.
Prestižní ocenění pro ekologický čistič do domácnosti
V letošním ročníků se mezi oceněnými objevily značky Alterra, BIosonne, Lavera, Dedra nebo Alverde, Kneipp, dmBio nebo Frosch, který toto ocenění získal už po několikáté a dlouhodobě se profiluje jako lídr v oblasti ekologických čisticích prostředků. Díky důslednému dodržování principů udržitelnosti a neustálým inovacím v oblasti recyklace a ekologických obalů se značka řadí mezi vzory udržitelného podnikání. „Evropa každoročně likviduje stovky milionů sprejů formou tepelné likvidace nebo dokonce uložením na skládky, místo aby měly možnost se tyto obaly vrátit zpět do užívání. V současnosti jsou oblíbené plastové rozprašovače často složeny z různých druhů navzájem neoddělitelných plastů včetně kovových součástí, což zabraňuje možnost recyklace. Vyrobit snadno a rychle dnes už prostě nestačí," vysvětluje Markéta Terčová, obchodní a marketingová ředitelka značky Frosch. „Proto Frosch jako první na světě přišel s revolučními 3R spreji. Redukce – o osmnáct procent méně použitého materiálu, Reuse = použití znovu a znovu, sprej vydrží až 5 000 stříknutí, Recyklace = 100% recyklované a opět recyklovatelné obaly. Aktuálně Frosch vyrábí plastové lahve z 80 % z recyklátu ze žlutých kontejnerů, tedy plastu, který vytřídili spotřebitelé a zbylých 20 % z plastového odpadu z výroby. Cílem firmy je vyrábět v blízké budoucnosti obaly ze 100 % z plastů ze žlutých kontejnerů,“ dodává. Jako jeden z prvních byl v tomto ohledu na trh přiveden jejich čistič do kuchyně s přírodní sodou, který má recepturu na bázi sody a je vhodný k použití na ekologický úklid domácnosti. Ocenění GREEN BRANDS je důkazem toho, že udržitelnost se stává klíčovým tématem v různých odvětvích průmyslu. Spotřebitelé i firmy stále více vědí, jak velký význam mají ekologicky odpovědná rozhodnutí a hledají způsoby, jak minimalizovat svůj dopad na životní prostředí.
- Zdroj článku
-
muniga.cz, frosch-eko.cz