Přejít k hlavnímu obsahu
Promotion
Promotion
Promotion
Móda

Seznamte se s novými tvářemi českého módního průmyslu

Info ikona
LNKrules

Jsou mladé, kreativní a úspěšné. Představujeme vám čtyři ženy, které právě teď hýbou českou módní scénou. Jejich značky MIK, LNKrules, Loro Oro a Kinoko rychle reagují na trendy, nebojí se inovativních technologií a budete o nich slýchat stále častěji.

Promotion
Promotion
Eliška Vrbová | 8. 06. 2021

Jana Mikešová

Také máte z dětství vzpomínku na kousavý vlněný svetr, nezbytnou výbavu povinných školních lyžáků? Takový u návrhářky Jany Mikešové rozhodně nenajdete. „S nedůvěrou k vlně se setkávám celkem často. Dnes už je naštěstí k dispozici mnoho různých hrubostí, a tak vlněný svetr nemusí nutně znamenat ten starý známý kousavý,“ vysvětluje.

O práci návrhářky snila od dětství. „Další volbou byla filmová maskérka či kostymérka,“ vzpomíná s úsměvem. Její dětský sen se splnil a pod vlastní značkou MIK dnes Jana vytváří jemnou ženskou módu, která se snadno kombinuje. „Nejčastěji používám pudrovou škálu akcentovanou výraznou barvou,“ popisuje Jana Mikešová svou tvorbu. 

Info ikona
Jana Mikešová

Při brouzdání internetem jste možná narazila na její svetr Diona, v petrolejovém a okrovém provedení se stal jedním z bestsellerů zimní sezony. Sama návrhářka má ze své tvorby nejradši šály Thallo ze směsi alpaky a hedvábí. „Jsou univerzální, lehké, ale přitom neskutečně hřejivé,“ popisuje. Právě se šálami a čepicemi kdysi při budování značky začínala. „Svetry a šaty přišly na řadu až později, musela jsem se k nim proplést,“ říká s úsměvem. Co má aktuálně v plánu? „Vlna je úžasná, na léto ale připravuji i další materiály. Loňský rok mě naučil neustrnout na místě.“ 

Elena Klimoszek

První kousek prádla si navrhla pro sebe a ušila sama. V Česku v té době nebyly příliš populární podprsenky bez kostic, to se ale za pět let, co Elena Klimoszek tvoří pod svojí značkou LNKrules, změnilo. „K módě mě přivedla maminka, která často šila,“ vzpomíná Elena. 

Pod vlivem doby covidové přidala návrhářka ke spodnímu prádlu i domácí oblečení. O tvorbě také přemýšlí mnohem více udržitelně, což je ovšem občas problematické. „U spodního prádla nelze dosáhnout 100% udržitelnosti. Protože nejčastěji přichází do styku s pokožkou, má svá určitá specifika. Samotný materiál by nebyl tím nejsložitějším, problém bývá nejčastěji u malých komponentů a pruženek, což je nedílná součást prádla,“ popisuje designérka.

Info ikona
Elena Klimoszek

Většinu produktů nejen sama navrhuje, ale následně i vytváří. „Bohužel, stále platí, že v Česku nosí většina žen špatnou velikost podprsenky. Chybu nevidím na straně žen, nýbrž výrobců. Každá značka má odlišné označení velikosti, což je pro zákaznice matoucí.“ Role prádla v životě žen je přitom podle Eleny zásadní. „I když není vidět, je právě tím kouskem, který dodává ženám jistotu a pohodlí.“ 

Sama návrhářka si na pohodlnosti spodního prádla zakládá, také proto je jejím nejoblíbenějším kouskem model podprsenky Try it better z materiálu Tencel. Kromě basic střihů najdete u LNKrules i romantické krajkové kousky v černé a béžové variantě, v homewear kolekci pak nechybí úpletové šortky, kalhoty a top s dlouhým rukávem.

Alina Janovskaja

Kabelky s rýmovaným názvem Loro Oro doslova zaplavily český Instagram. Jejich autorka Alina Janovskaja přitom původně k módě nesměřovala. „Bývala jsem profesionální tenistkou, po zranění jsem se ale musela rozhodnout pro jiný směr, a tak jsem šla studovat mezinárodní vztahy. Můj život zcela změnil pobyt v Miláně,“ vypráví Alina. 

Co přesně se tehdy stalo? „Nahlédla jsem do míst, kde vzniká ta nejpreciznější kůže, a jednoduše jsem se do toho procesu úplně zamilovala. Kabelky mě baví – ženy a dívky je potřebují a zároveň jim dělají radost.“ 

Info ikona
Alina Janovskaja

Milán sehrál v příběhu Loro Oro velkou roli, ale ještě o něco důležitější je pro Alinu Florencie. „Každý ví, že Milán je městem módy, ale bez Florencie by móda nevznikla. Nachází se tam nejvíce dílen, které se často specializují právě na zpracovávání kůže,“ popisuje Alina.

Její značku kabelek Loro Oro čekají v letošním roce velké změny. „Přestože miluji kůži, chystáme se i na další materiály. A pomalu míříme na evropský trh.“  Zahraničními ambicemi se značka netají, ostatně právě milované Itálii vzdává hold samotný název, loro oro znamená v překladu „jejich zlato“. „Jméno vymyslel můj přítel Pavel. Poukazuje mimo jiné na to, že každý výrobek Loro Oro se může stát takovým zlatem, pokladem své majitelky.“ 

Alžběta Václavů

Legíny pro každý zadek. Tak zní motto značky Kinoko, která v loňském roce odstartovala legínový boom. Spadá do podnikatelské rodiny Albi, stejně jako Antonínovo pekařství. Alžběta Václavů proto ráda říká, že její cesta ke sportovnímu oblečení vedla přes rohlíky

„Začátek naší spolupráce byl komický, byla jsem typický internetový troll, který se dožadoval otevření pekařství i o víkendech,“ vypráví Alžběta a přiznává, že Kinoko je její srdcovka. Ačkoli tvrdí, že na gymplu byste si ji do týmu na vybíjenou nevybrali, je sportovkyně tělem i duší. „Jsem velká lyžařka, bruslařka a hrávala jsem závodně ženský lední hokej,“ vyjmenovává Alžběta. Teď se nejvíce věnuje józe a běhu, což jsou přesně ty sporty, na které vás Kinoko oblékne. 

Info ikona
Alžběta Václavů

Kromě legín najdete u této značky i sportovní topy, podprsenky, mikiny či jógamatky. Krátce po otevření se v showroomu na pražské Letné dokonce konaly lekce jógy. „Občas kroutím hlavou nad načasováním toho všeho, ale zároveň jsem na nás hrdá. Často si říkám, že když jsme za náš první rok zvládli nepočítaně lockdownů nebo zákaz zkoušení v kabinkách, zvládneme už snad úplně všechno.“ A který Kinoko kousek má Alžběta vůbec nejradši? „Jako první mi před očima vyskočily legíny z naší nejhebčí kolekce Hug. Jsou opravdu jako objetí, vůbec je na těle necítíte. Hodí se jak na home office, tak i na pomalejší sporty. A některé zákaznice v nich spí.“ 

Promotion
Promotion
Promotion
Promotion
Promotion
Promotion