Přejít k hlavnímu obsahu
Marianne Bydlení Objednat >
Marianne Venkov & styl Objednat >
Životní styl

Padá na vás v práci během léta únava? Zde je 5 způsobů, které vás rychle a snadno proberou

Info ikona
Zívající žena v práci

Pokud se vám děje, že se vám klíží oči, zatímco na svém denním seznamu úkolů jste teprve ve třetině, nezoufejte. Můžete vyzkoušet některý z našich jednoduchých tipů, které vás běhm pár minut dobijí energií.

Tereza Čaladi | 18. 07. 2023

V létě je docela běžné, že je člověk ospalejší než jiné dny v roce. Uspává ho samotné horko a kromě toho na tom může mít podíl i fakt, že nemůže spát v noci. Jistě, vždy je tu káva, po které můžete sáhnout. Máme pro vás ale i zdravější varianty.

5 způsobů, jak se rychle probrat během denního útlumu

Zjistěte, který vyhovuje zrovna vám, nebo je kombinujte. Uvidíte, že vás čeká letos produktivnější léto než kdykoliv předtím.

1. Dejte si zdravou svačinu

Nejeden nutriční specialista doporučuje dát si během pracovního dne něco na zub, abyste získali energii, kterou jste během dne vyčerpali. Úrovně energie přímo souvisí s dostupností paliva, ať už ze zásob glykogenu nebo z jiných uložených zdrojů, jako jsou tukové zásoby. Pro rychlou a zdravou vzpruhu je ideální ovoce, ale pro udržitelnější energii je vhodná podpora na bázi bílkovin, jako jsou plátky jablek pomazané ořechovým máslem nebo kuřecí plátky namočené v guacamole. Přidejte komplexní sacharidy, jako jsou krekry nebo ovesné koláče pro plnější břicho,“ řekla magazínu Stylist nutriční specialistka a šéfkuchařka Jane Hutton.

2. Zapovídejte se s někým

Krátká konverzace může probudit vaši mysl. Promluvte si s kolegou o obchodním nápadu, politice nebo náboženství,“ řekl serveru Salem Health autor knihy Sound Sleep, Sound Mind: 7 Keys to Sleeping Through the Night Barry Krakow. „Je to velmi silný stimulátor chování – zvláště když je to rozhovor o politice,“ doplnil.

3. Zhluboka se nadechněte

Koučka sebedůvěry a práce s dechem, Jenna O'Keefe, na svých stránkách zmiňuje, že vaši energetickou hladinu může ovlivnit to, jak dýcháte. Dech totiž můžete použít ke zvýšení srdeční frekvence, což může způsobit, že se cítíte více vzhůru. Stačí když zvýšíte svůj nádech na dvojnásobek délky výdechu a to budete dělat po dobu jedné minuty.

Mohlo by se vám líbit

4. Vyjděte ven z kanceláře

Pokud se celý den koukáte na obrazovku vašeho počítače, je to vyčerpávající nejen pro vaše oči. Pomoci vám může, pokud vyjdete na chvíli ven nadýchat se čerstvého vzduchu, vystavit se přirozenému světlu a příjemnému slunci. A pokud to spojíte s procházkou, může to mít pro vás ještě lepší účinky, jak potvrdili vědci ze Standfordské univerzity. Podle nich při chůzi lidé dostávají více nápadů než když sedí v kanceláři

5. Zacvičte si

Není žádným tajemstvím, že cvičení vám může pomoci cítit se více nabití energií a plní endorfinů (hormonů štěstí). Méně se už ví, že efektivní může být i pouze pár pohybů. Stačí i jen chvíli švihat rukama, nebo si dát 10 dřepů či výpadů.

Mohlo by se vám líbit
Zdroj článku