Přejít k hlavnímu obsahu
Marianne Bydlení Objednat >
Marianne Venkov & styl Objednat >
Krása

Přírodní tipy, díky kterým zmírníte otoky nohou

Info ikona
Nohy

Koho v letních měsících netrápí oteklé nohy, ať hodí kamenem. Bohužel, mnoho žen si během parného léta stěžuje na „nohy jako konve“, které jsou oteklé a leckdy znepříjemňují život. Dobrou zprávou ale je, že existuje několik přírodních pomocníků, díky kterým se s oteklými nohami můžete pro letošní léto rozloučit.

Nemůžete se nasoukat do letních sandálků? Volíte namísto krátké sukně dlouhé kalhoty? A doufáte, že otoky nohou zmizí alespoň ke konci léta? Nebojte se, rozhodně nejste jediní, kteří se rok co rok musí porvat s oteklými nohami. I když není jednoduché určit, co za oteklými končetinami stojí, povětšinou jde o kombinaci teplého počasí, sedavého zaměstnání a špatného životního stylu.

Na druhou stranu je důležité dodat, že otoky nohou můžou signalizovat i vážnější zdravotní problémy, například onemocnění srdce, ledvin nebo jater. I proto se vyplatí, když navštívíte svého lékaře a společně vyloučíte výše uvedené zdravotní problémy. Pokud ale víte, že jste zdraví jako rybička, pak nezbývá, než se s otoky nohou popasovat! Ideálně přírodní cestou, která nezruinuje vaši peněženku.

Mohlo by se vám líbit

Vzhůru pod vodu

Zřejmě nikoho nepřekvapí, že skvělým pomocníkem proti nateklým nohám je studená sprcha. Pokud ale nepatříte k nadšeným otužilcům, rozhodně nemusíte pět minut trpět po mrazivým vodopádem. Bohatě postačí, když budete střídat proud vlažné a studené vody.

Nejprve se zaměřte na oblast kotníků, a následně postupuje výše až ke kolenům. Uvidíte, že vám lymfatický systém poděkuje. Odvážnější z vás si můžou napustit lavor ledovou vodou, a poté na deset minut ponořit nohy pod vodu. V ideálním případě by voda měla mít okolo šesti stupňů Celsia. Příjemnou alternativou jsou také chladivé gely nebo krémy, se kterými můžete oteklé nohy namasírovat. Postupujte zlehka a v žádném případě na nohy zbytečně netlačte.

Čas na cvičení

Nebojte se, nemusíte být cvičenkou roku! Stačí, když si najdete chvilku času na procvičení dolních končetin. Nejprve si lehněte na záda, zvedněte nohy vzhůru a provádějte jemné krouživé pohyby kotníky. Do své cvičící rutiny zakomponujte také dřepy, které provádějte s maximální opatrností. Jakmile půjdete ze dřepu vzhůru, pomalu si stoupněte na špičky. Tento cvik opakujete nejméně desetkrát. V každém případě ale platí, že nejlepším pomocníkem proti oteklým nohám je pravidelný pohyb třeba v podobně chůze nebo plavání.

Info ikona
Nohy

Změna životního stylu

Chápeme, že k letním měsícům patří aperol, ochucené pivo nebo mojito na pláži. Přesto byste měli myslet na to, že právě konzumace alkoholu přispívá k otokům nohou. Namísto alkoholického nápoje si tedy dopřávejte denně dva až tři litry neslazené vody. Stejně tak se vyplatí, když se rozhodnete skoncovat s kouřením cigaret, které má taktéž negativní vliv na oteklé končetiny.

A v neposlední řadě se doporučuje, abyste během léta netrávili zbytečně mnoho času na přímém slunci. Teplé počasí je k našim nohám opravdu nemilosrdné, a tak nemá smysl, abychom problémům šli naproti.

Aby letní dovolená nebyla peklo

Pokud vás čeká letní dovolená, pak byste měli být obezřetní. Právě dlouhé sezení v autě nebo letadle je živnou půdou pro vznik otoků. Dobrou zprávou je, že otokům se vyhnete tím, že během cesty budete pravidelně zastavovat a protahovat se. Podobně to udělejte také v letadle. A pokud nechcete dělat dřepy uprostřed uličky, nic nebrání tomu, abyste je v soukromí provedli na toaletě. Případně můžete v sedě udělat alespoň drobné krouživé pohyby kotníky.

Mohlo by se vám líbit