Přejít k hlavnímu obsahu
Životní styl

41 aktivit pro zdravější a spokojenější život v roce 2022

Info ikona
Spokojenější rok

Nač si stanovovat nereálná novoroční předsevzetí, která stejně nedodržíte, když ke štěstí stačí několik drobnějších, za to snadněji splnitelných, krůčků. My jsme si jich sepsali rovnou 41! A začínáme s nimi hned teď. Jdete do toho s námi?

Nový rok, nové začátky. Jakkoli tato fráze může znít motivačně, pro někoho je noční můrou. Všudepřítomný tlak na novoroční předsevzetí, vytyčování si cílů a malování si zářné budoucnosti v následujících dvanácti měsících se může proměnit v jedno obrovské zklamání. Ostatně o tom jsme se mohli přesvědčit v minulých dvou letech. Pojďme si ale přiznat, že za nedodržení našich předsevzetí nemůžeme vinit nepovedené roky. Vždy jsme viníkem my sami a zejména naše přehnaná očekávání. Pojďme se jim letos vyhnout.

Místo toho, abyste celý rok vyhlíželi několik na hony vzdálených cílů, stanovte si malé krůčky, které vás budou pomalu přibližovat k vašemu zdravějšímu a spokojenějšímu já. Následujících 41 aktivit vás nabije endorfiny a pomůže vám se v roce 2021 cítit fit. Zatímco některé se zaměřují na fyzickou kondici, zdravou stravu a cvičení, ostatní vám pomohou nastolit duševní pohodu, která je koneckonců alfou a omegou všeho. Můžete jíst vyváženě, denně cvičit a pracovat na své fyzičce, ale pokud zanedbáváte duševní hygienu, nikdy nemůžete být zcela zdraví.

Dali jsme proto v redakci hlavy dohromady a sepsali několik drobných krůčků, které vám pomohou prožít zdravější a šťastnější rok. Startujeme právě teď! Můžete si je vytisknout a postupně odškrtávat jejich splnění. Uvidíte, že endorfiny se jen pohrnou.

1. Zjistěte svůj chronotyp a řiďte se podle něj.

2. Každé ráno si ustelte postel.

3. Přestaňte na sociálních sítích sledovat každého, kdo vás neinspiruje a nepřináší radost.

4. Vytřiďte si šatník.

5. Objednejte se na všechny preventivní prohlídky u lékaře, které tento rok máte absolvovat.

6. Stáhněte si audioknihy nebo poslouchejte podcasty.

7. Každý večer před spaním si řekněte, co se vám v ten den povedlo a za co jste vděčná.

8. Když jste ve stresu, zaujměte na minutu jógovou pozici dítěte.

9. Kupte si květiny.

10. Místo napsání zprávy vašim přátelům jim zavolejte.

11. Jezte zeleninu ve všech barvách duhy.

12. Vydejte se pozorovat hvězdy na místo s minimálním světelným znečištěním.

13. Choďte na více procházek.

14. Odinstalujte si z telefonu aplikace s aktuálními zprávami.

15. Choďte každý den spát vždy o pět minut dříve do té doby než se ráno probudíte bez budíku.

16. Zkuste cvičit hned po ránu.

17. Zařaďte mezi své priority i sexuální wellness.

18. Promažte své hudební playlisty, fotky, aplikace, zprávy a poznámky v telefonu.

19. Přečtěte si knihu o zdraví.

20. Věnujte se více svým přátelům a vytvořte si z toho prioritu.

21. Vytvořte si afirmaci nebo mantru pro celý letošní rok.

22. Uvědomte si, že vaše zdraví není úzce spojeno s číslem na váze.

23. Přihlaste se na on-line kurz.

24. Jezte sezónní potraviny

25. Připravujte si zdravé svačinky, které budete mít vždy po ruce v případě, že vás přepadne hlad.

26. Neberte si počítač ani telefon do ložnice.

27. Pořiďte si pokojovou rostlinu.

28. Napište si seznam vašich největších strašáků a zamyslete se v klidu nad tím, jak se s nimi vypořádat.

29. Najděte si on-line lekci cvičení, kterou jste ještě nikdy předtím nezkusili.

30. Při sledování televize se občas pořádně protáhněte.

31. Místo toho, abyste se soustředili na omezování kalorií, se zaměřte na zařazení více prospěšných živin do jídelníčku.

32. Napište něco hezkého svým blízkým.

33. Během vaření si zapněte svůj oblíbený playlist a tancujte po kuchyni.

34. Seďte ve správné poloze a zlepšete svůj postoj.

35. Mějte všude s sebou knížku. Nikdy nevíte, kdy se objeví chvilka na čtení.

36. Dodržujte pitný režim a pijte zejména jen čistou vodu nebo neslazený čaj.

37. Zbavte se toxických lidí ve vašem okolí.

38. Naučte se říkat ne.

39. Staňte se flexitariány.

40. Zkuste se otužovat.

41. Objevte kouzlo fermentovaných potravin.

Co dalšího si na seznam zařadíte vy?